Katarina Odla.nu
Hej odlare!

Nu är vårt erbjudande med grönsaksfröer klart och vi är mycket nöjda med årets utbud.

Vill ni hjälpa mig att svara på två korta frågor så blir jag glad!

Kolla in erbjudandet här: Fröerbjudande - grönsaker

Ni får gärna ge synpunkter på sortimentet här i tråden också - era åsikter betyder mycket för oss vare sig ni handlar eller inte.

Gröna hälsningar
Katarina på redaktionen
EKLO
Jag odlar mkt grönsaker, men tycker att det står för lite om sorterna ni säljer, är sockerärtan verkligen en sockerärta (ser mer ut som en brytärt?) och hur hög är den. Hur lång utvecklingstid har de olika sorterna ... sådana saker är viktiga för mig när jag köper, och därför söker jag mina fröer fr a på andra firmor med "totalt" sortiment (ska man ändå beställa på nätet så vill man ju försöka köpa allt på en gång, då är odlas sortiment för litet för mig).

Men varje gång man ser en "ny" grönsak blir jag sugen - på den röda broccolin tex, och den cremefärgade bönan ... hm, men jag har ju i stort sett redan allt jag behöver... det blir en samvetsfråga och en fråga om hur mkt man kan få plats med.
Peztis
Hmmmm... jag vet inte!

Jag har köpt av er förut och varit nöjd men mu har jag ju köpt en del ifrån Impecta redan. Skulle kanske vara någon tomat och böna eller så.

Får jag komma med ett önskemål så är det kanske att komma med detta lite tidigare. Precis som EKLO skriver så brukar man (eller jag, i alla fall) ju försöka att beställa det mesta på ett ställe på en gång för att åtnjuta ev rabatter och inte lägga pengarna på frakter.
veram
Jag funderar på att beställa. Problemet är, precis som för föregående som tyckt till, att jag också redan har köpt diverse fröer. Erbjudandet kommer lite sent.
Rädisan Hilds Blauer måste väl ändå vara en rättika! Jag provade den för något år sen och den blev god men jättestor.
Jag tycker det är det en bra blandning mellan olika grönsaker, också de färdiga blandningarna som erbjuds och intressanta är ju de lite ovanligare grönsakerna. Som EKLO säger är det för lite info. Det upplevde jag förra gången jag beställde, så jag mailade helt enkelt er på Odla och frågade om höjder mm, som inte fanns angivet då.
Salladslöken är god och dekorativ, lila kålrabbi likaså, salladsblandningarna och de olika squashen mycket intressanta. Gurkan MarketMore gillade jag skarpt.
De gånger jag har beställt, har fröportionerna varit ganska stora och frakten är billig. Där kan det ju skilja mycket mellan olika firmor.
Tidigare utskick - mer info - då är jag nöjd.
Eva 33c
Jag brukar nog alltid köpa något, men som de andra redan sagt, det kommer lite för sent. Jag köper det mesta av mina fröer i december-januari alltefter som firmorna uppdaterar sitt sortiment.
Fröerna i odlas utskick kommer ju från Mr Fothergills och har man inga problem med engelskan finns all information om sorterna där. Prismässigt är det nästan samma priser att köpa direkt från dem direkt nu när pundet är så lågt, men frakten till Sverige går på 3,50 £, så den är dyrare.
duo2010
Hej
jag har varit mckt nöjd med det jag köpt förut och frakten är ju görbillig! Dessutom kan man ju spara de flesta fröer till kommande säsonger (tomater t o m i åratal!) så det gör ju inget om man köper lite mer än man tänkt. MEN jag håller med om att åtminstone höjden o storleken på på plantavstånd borde framgå! Inte kul med jättehöga tomater o sockerärtor om man inte kan härbärgera det.
vänliga hälsingar
gunilla
Katarina Odla.nu
Tack för era värdefulla svar! En del att tänka på inför nästa år!

Varma hälsningar
Katarina
katah
Jag köper nästan uteslutande ekologiska fröer i alla fall på grönsaksavdelningen.
Och gör som många andra min inköp under januari.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon