Berith
dunno.gif

Fattar ingenting....! Hittar inte nån ny tråd om gårdagens stora händelse! Har ni tappat stinget?? Åt ni inga igår? Vad hände?!

Själv köpte jag åtta semlor men orkade inte alla igår så det blir nya tag idag. Smaskens! Och självklart med varm mjölk och kanel. naughty.gif
Gossen Ruda
Jag köpte en men åt en sån stabil middag att den inte fick plats under kvällen. Den skall snart tas fram ur kylskåpet för att avnjutas. Med varm mjölk som vanligt. biggrin.gif
*Stintan*
Nä det finns godare saker man kan äta. sleep.gif
silos
Inga semlor för mig!
Meriona
Konstig rubrik?
Ingen semla för mig heller.
sqrulan
2 stycken slank lätt ner igår. giggle.gif Det blir dock dom enda detta år, brukade baka semlor förr men det har jag slutat med.
Åsa, mälardalen zon 2
Blev bara 1st semla tror inte jag får ner 2st, och det är ju ändå oftast de första tuggorna som är godast. Satsade på kvalité framför kvantitet t.o.m mandelmassan hade de gjort själv på konditoriet jag handlade hos.
Eva i Skåne
Varm mjölk, nej fy!!!
Jag äter mina fastlagsbullar naturella och helst ska det vara mycket mandelmassa i dom.
Igår hann jag tyvärr inte med någon, men det går kanske att kompensera med två idag? rolleyes.gif

Berith
CITAT (Meriona @ 22-02-2012, 09:53) *
Konstig rubrik?
Ingen semla för mig heller.

Sex Eller Mer Lagliga Alternativ = SEMLA. Försökte vara lite lustig... whistling.gif

Nu är det dags för dagens första och årets tredje semla.
KRT
CITAT (Eva i Skåne @ 22-02-2012, 10:41) *
Varm mjölk, nej fy!!!
Jag äter mina fastlagsbullar naturella och helst ska det vara mycket mandelmassa i dom.
Igår hann jag tyvärr inte med någon, men det går kanske att kompensera med två idag? rolleyes.gif

Bäst är om mandelmassan är blandad med lite vispad grädde smile.gif

Åt en fastlagsbulle i går och skulle lätta kunna äta en eller två till..... Men absolut inte i mjölk (för jag antar att man inte dricker mjölken till?), vad är det för gott med bullkladd??? wink.gif
Berith
Nej semlan äts på tallrik, och mjölken ska vara riktigt het. Antar att det är därför som den ibland kallas hetvägg?
Gossen Ruda
Smakbrytningen mellan den varma vaniljsöta mjölken och bullen med mandelmassa och grädde är mumma i munnen. biggrin.gif
Iren
CITAT (Berith @ 22-02-2012, 11:55) *
Sex Eller Mer Lagliga Alternativ = SEMLA. Försökte vara lite lustig... whistling.gif

Nu är det dags för dagens första och årets tredje semla.

Ja det var ju en vitsig rubrik:-)!

Åt ingen semla igår men blir ju så sugen efter jag läst i tråden! Gillar dom både med varm mjölk och utan, är väl en gottegris hur som helst whistling.gif
Motti
Vi åt en var här då äldsta barnbarnet var här på sportlov ! jag är inte supersugen på Semlor direkt men någon enstaka gång kan det smaka .
Carl

Detta gäller för semlan:

Semlan äts bara på Tisdagar.
Semlan äts med varm mjölk i ett fat.
Semlan ska en topp som en upp ner vänd pyramid inte som ett lock.
Semlan ska innehålla mandelmasa och grädde inget annat.
Farbror Blå
gött att det verkar vara fler som väntar!

Bjöds på en semla innan ens januari cvar slut.. jag tycker allt man ska ha semmelpremiär, precis som surströmming och kräft-premiär=)

hr du nån särskild favorit eller blir det en traditionellt bulle?
Eva i Skåne
CITAT (Gossen Ruda @ 22-02-2012, 12:01) *
Smakbrytningen mellan den varma vaniljsöta mjölken och bullen med mandelmassa och grädde är mumma i munnen. biggrin.gif

Mumma i munnen. Kan man inte ha kardemumma i bullen istället blink.gif

malcolm
Åt en semla igår men utan äcklig mjölk som gör bullen geggig.
sommarhumla
Ingen semla här än, ska vänta till lördag och då blir det hembakt semla, men för mig inga konstigheter som varm mjölk eller så utan en semla och till det kaffe.

Det var länge länge sedan jag åt köpesemla, men "min" köpesemla ska ha mycket grädde och mandelmassa samt florsocker och locket ska vara trekantigt.

Något jag tycker är gottis, om jag har pepparkakor hemma så klart, är att doppa in peppisen i grädden och sedan...in i munnen. Gottis smile.gif

Det brukar bara bli en semla och jag gillar den där väntan, jag vill ha något att längta efter. Annars känns det som om alla "traditioner" bara suddas ut..så efter semlan inväntar jag nästa lyckorus nämligen våffeldagen smile.gif
Eva i Skåne
Visste ni att det även var pannkaksdagen igår? Min ene son berättade det. Han hade sett nån bild där dom lagt ihopa pannkaka och bär med fastlagsbulle i, eller nåt wacko.gif Låter inte som nån hit

Jag åt förresten ingen fastlagsbulle igår, men har njutit av en i eftermiddag istället
sqrulan
Varm mjölk med en semla nä fy va äckligt! giggle.gif
Men varför gillar vissa av oss det?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon