Full version: Tumbling Tom tomat
ingaröbo
Har sått 8 st Tumbling Tom, den gula, som nu har blivit flera cm långa, dags att börja plantera om dom. Vad jag funderar på är om de ska sättas en och en eller om man ska sätta flera ihop. Det här är en ampeltomat och det har jag aldrig haft förut så jag känner mig lite tveksam.

Hur brukar ni göra? Andra tips kanske?
Åsa, mälardalen zon 2
Ja de ska sättas en och en i krukor
Iren
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 22-02-2012, 11:24) *
Ja de ska sättas en och en i krukor

Håller med! Dom behöver utrymmet för dom blir stora i slutet av säsongen och ger ju mer tomater då. En av mina favoriter, goda och ger mycket även lätt att hänga där man sitter och äter:-)! Lycka till!
ingaröbo
CITAT (Iren @ 22-02-2012, 12:27) *
Håller med! Dom behöver utrymmet för dom blir stora i slutet av säsongen och ger ju mer tomater då. En av mina favoriter, goda och ger mycket även lätt att hänga där man sitter och äter:-)! Lycka till!

Då vet jag, får med andra ord ge bort några av plantorna till släkten när de kommer på besök, tänkte ju också så den röda sorten och har även andra grönsaker som ska samsas om utrymmet, tack Iren!
Iren
rolleyes.gif rolleyes.gif
ingaröbo
Tänkte på lite annat också. Behöver den bindas eller stödjas på nåt sätt confused.gif Hur stor kruka ska man ha till den? Ni som har odlat den, har ni haft den i växthus eller utomhus?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon