Pius
Jag har skolat om mina praktröllekor, chili, basilika och pelargoner, men vågar jag sätta ut dem i växthuset? Där är ca +5 på natten och nu när solen skiner nära +20.

Just nu står de i ett norrfönster med ca +18 grader.

Pius
Helen i Piteå Zon 5
Vet inte hur det är med chili och basilika men för Pelargoner och ev. Rölleka är det för kallt.
Du bör nog avvakta lite till och även senare kanske ha en fläkt som du ställer in som frostvakt.
Pius
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 23-02-2012, 13:51) *
Vet inte hur det är med chili och basilika men för Pelargoner och ev. Rölleka är det för kallt.
Du bör nog avvakta lite till och även senare kanske ha en fläkt som du ställer in som frostvakt.

Men då är det för kallt för allihopa, jag trodde Praktrölleka och pelargonerna skulle gå att sätta ut. Basilika och Chili vill nog ha det varmt.

Jag är rädd för att de ranglar iväg fast än så länge ser de ok ut.

Ja då får jag tåla mig ett tag till. tummenupp.gif

Pius
Åsa, mälardalen zon 2
Basilika vill absolut inte ha temperaturer under +15C och chili vill ha det ganska varmt de med, rölleka kan ev. fungera.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon