Full version: Frka peperomia
Anna-Karin Lundberg
Jag sg en spnnande vxt i affren idag, det stod "grna vxer 39:-" p skylten men den hr kostade mer, visade det sig i kassan. Jag ngrade mig och kpte den drfr inte. Men det lg ngra lsa blad i hyllan och de plockade jag med mig.... (Jo, jag lovar, de lg lsa, jag petade inte bort dem!)
Jag vet inte vad det var fr vxt, men det stod peperomia mix p krukan och det ser ut som nn succulent. Jag har kollat runt hr bland trdarna, men inte hittat den. Det var en kort stamm och tjocka blad fsta direkt mot den, bladen sg nstan ut som rtskidor. Grna, runta och tjocka och med en skra p ovansidan.
Jag tnkte sticka ned bladen i funktig sanblandad jord och se vad som hnder. Pse ver va? r det s man gr? Nn som har andra tips?
Beckis83
Hej! Det funkar som med saint paulia,stick ner bladskaftet en bit i jord bara och pse ver s kommer det en ny planta.
Anna-Karin Lundberg
Tack, jag ska prova. Det r inget direkt "skaft" men jag stter den nden ned i jorden s fr jag se vad som hnder. Har fyra blad, s jag fr prova lite olika djup p planteringen.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon