Full version: Vad glad jag är!
Siri på kobben
Förra våren grävde jag upp en lite bit av min morfars fina pion. Sedan såldes huset så det var i sista stund. Jag försökte förtivilat hålla den vid liv men den vissnade och dog.......men nu idag när jag gick ut med min lilla dotter i trädgården fick jag se fem rosa "knoppar"som stack upp ur jorden. Den lever!!! Vad glad jag är!! Nu har jag ett litet minne av min morfars trädgård i min trädgård.

/Siri
Posse
CITAT (Siri på kobben @ 13-03-2004, 13:48)
Förra våren grävde jag upp en lite bit av min morfars fina pion. Sedan såldes huset så det var i sista stund. Jag försökte förtivilat hålla den vid liv men den vissnade och dog.......men nu idag när jag gick ut med min lilla dotter i trädgården fick jag se fem rosa "knoppar"som stack upp ur jorden. Den lever!!! Vad glad jag är!! Nu har jag ett litet minne av min morfars trädgård i min trädgård.

/Siri

Kul! smile.gif
lavendel
Hej Siri!
Ja det förstår jag.....det är en speciell glädje med såna växter som man minns från sin barndom och som har en familjehistoria!
Lavendel rolleyes.gif
Ti bee
Ja det förstår jag också, att du är jätteglad!! smile.gif Min farmor hade en blodröd pion som jag fick se blomma varje sommar när jag var liten. Kanske skulle ha tagit en bit av den innan vi delade upp landstället, eller så kan min kusin som nu är lycklig ägare tänka sig att skänka en bit...
En barndomspion wub.gif att glädjas åt, härligt!
Eva St
Grattis Siri på kobben till pionen som fått nytt liv
Eva St
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon