IreneH
Jag sitter och planerar lite för vilka tomater jag ska ha i sommar, och vill ju gärna ha lite blandade färger.
När jag nu kikat igenom mina sorter märker jag att jag mestadels har röda, men INGA gula! -fear-.gif

Skulle så gärna vilja ha någon gul ampeltomat, och nån "normalstor" gul tomat. blush.gif
Någon som har frön över och kanske kan tänka sej att byta?
rosita
Jag kan varmt rekommendera Thumbling Tom gul, ampeltomat med jättegoda tomater. Jag odlar själv minst 2 amplar, de blir jättstora plantor och ger massor med tomater, söta som godis!
ingaröbo
CITAT (IreneH @ 25-02-2012, 17:41) *
Jag sitter och planerar lite för vilka tomater jag ska ha i sommar, och vill ju gärna ha lite blandade färger.
När jag nu kikat igenom mina sorter märker jag att jag mestadels har röda, men INGA gula! -fear-.gif

Skulle så gärna vilja ha någon gul ampeltomat, och nån "normalstor" gul tomat. blush.gif
Någon som har frön över och kanske kan tänka sej att byta?

Det gulaste jag har är Green Grape ifall du skulle vilja ha några fröer. Röda tomater har jag också ifall du vill utöka men någon sort.
IreneH
ingaröbo, jättesnällt att du erbjöd dig, men har fått tag i lite spännande tomatfröer nu.
Det enda som saknas är ampeltomaten. På marken kommer jag inte ha plats för fler krukor.. giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon