KRT
Jag är på, alltmer, desperat jakt efter denna bok ("Varför vill ingen leka med Dennis"), och den är slut ÖVERALLT, enl bokus etc "definitivt slut", vad det nu betyder?

Jag har inte tid och möjlighet att springa runt i varenda antikvariat (dessutom finns det knappt några kvar här i Lund, var har alla blivit av???), så jag efterlyser den via er alla istället smile.gif
Är det alltså någon som sett denna bok, antingen i ett antikvariat, i en ebokhandel eller på hyllan hemma? Det är möjligt att den finns att låna på bibliotek, men jag skulle behöva få tag på ett eget exemplar som inte ska lämnas till baka. Alternativet är ju förstås att låna den och sedan "tappa bort" den och betala bötesbeloppet, men det känns inte helt bra naughty.gif

Tikka
Jag har inte den boken men brukar vara bra på att hitta saker på nätet men här gick jag bet sad.gif
Sökte på antikvariat.net och bokbörsen men de hade den inte, inte heller blocket eller tradera.
Kikade på elib.se men nops inte där heller annars hade du kunnat ladda ner den om du haft en ipad.
Såg däremot ut att finnas på biblioteket. I alla fall önskar jag dig lycka till med ditt sökande o kanske någon har den stående i sin bokhylla som hör av sig här.

Edit:
Såg att det finns en önskelista att anmäla sig på, kan det var nåt?
http://www.antikvariat.net/get/search.cgi?post
Eva-Helene
Jag ska kolla efter den (också) när jag är på loppisar och i second-hand-butiker...vilket jag är flera gånger i månaden. tongue.gif Det är en bra bok som verkligen hjälper en att förstå hur det är att vara "annorlunda"!
RibesRubusVitis
Den finns på UB i Lund, och är tillgänglig att låna just nu. Och kopiatorn är ju uppfunnen.
KRT
CITAT (RibesRubusVitis @ 26-02-2012, 14:39) *
Den finns på UB i Lund, och är tillgänglig att låna just nu. Och kopiatorn är ju uppfunnen.

Jo, fast det blir lite svårt att kopiera en hel bok, för att inte tala om hur det ser ut om man lånar ut den till folk smile.gif Men i sista hand får det nog bli denna utväg, om jag inte kan hitta ett ex av boken....

CITAT (Eva-Helene @ 26-02-2012, 13:28) *
Jag ska kolla efter den (också) när jag är på loppisar och i second-hand-butiker...vilket jag är flera gånger i månaden. tongue.gif Det är en bra bok som verkligen hjälper en att förstå hur det är att vara "annorlunda"!

Tack! Jag uppskattar det verkligen. Jag har också hört att det är en toppenbok, och förmodligen är det just det som är orsaken till att den verkar vara omöjlig att få tag på dunno.gif
Meriona
Jag köpte ju en bok på Bokia, som enligt Bokus är helt slut på förlag. Så visst kan din bok finnas nånstans, det bästa du kan göra tror jag redan du har gjort. Bett oss hålla utkik alltså, förr eller senare bör någon springa på den. smile.gif
Pia L
http://www.bok.nu/Annika_Bengtner_och_Birg...leka_med_Dennis
Ursäkta, såg att det nog bara var en lästipssida, sorry!
Anma
CITAT (KRT @ 26-02-2012, 11:57) *
Jag är på, alltmer, desperat jakt efter denna bok ("Varför vill ingen leka med Dennis"), och den är slut ÖVERALLT, enl bokus etc "definitivt slut", vad det nu betyder?

Jag har inte tid och möjlighet att springa runt i varenda antikvariat (dessutom finns det knappt några kvar här i Lund, var har alla blivit av???), så jag efterlyser den via er alla istället smile.gif
Är det alltså någon som sett denna bok, antingen i ett antikvariat, i en ebokhandel eller på hyllan hemma? Det är möjligt att den finns att låna på bibliotek, men jag skulle behöva få tag på ett eget exemplar som inte ska lämnas till baka. Alternativet är ju förstås att låna den och sedan "tappa bort" den och betala bötesbeloppet, men det känns inte helt bra naughty.gif

Här kan du registrera dig och låta någon annan leta. smile.gif

http://www.finndinbok.se/
KRT
Tack för tipset Anma! Nu har jag registrerat en sökning och håller tummarna för att jag får napp någonstans.
Anma
Hoppas det ger resultat.

Du kan också göra en efterlysning på ADHD forum eller liknande. Jag kan inga adresser, men vet att sådana finns.
KRT
CITAT (Anma @ 27-02-2012, 13:06) *
Hoppas det ger resultat.

Du kan också göra en efterlysning på ADHD forum eller liknande. Jag kan inga adresser, men vet att sådana finns.

Tack, återigen en jättebra idé!
Ska ta en titt och se vad jag hittar...
Wilmer
http://www.bokborsen.se/

Här har jag hittat saknade böcker!
omk
Jag har inga tips eller länkar, utöver vad som redan tipsats om, MEN jag håller ögonen öppna !!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon