Full version: Sktselrd
78023
Hej!
Jag r helt ny som anvndare (och odlare) men vill ndock tacka fr mycket och bra information jag ftt frn forumet sedan min tid som icke registrerad.

Jag har precis ftt frn frn baobabtrd (adansonia digitata), silkestrd (albizia julibri) och judastrd (cercis siliquastrum) att gro. De som visat strst tecken av livsvilja r nu alla omplanterade enligt frfrsljarens rekommendationer.
De r alla avsedda att ha som krukvxter, snarast med inriktning mot bonsai. Detta efter att ha sett lysande/roliga exemplar av alla dessa arter som just bonsaier.
Nu till min nskan om rd fr dig/er som provat att odla dessa i kruka. Vad passar respektive art?
Just nu r jag inne p att alla skall f komma ut under sommaren (2012 alternativt 2013), sval vinterfrvaring (5-15oC) utan ljus. Undantaget judastrdet som borde f samma temperatur men med ljus.
r jag helt ute och cyklar? Ngotsnr rtt? Nr br frsta gren- respektive rotbeskrningen ga rum?
Tacksam fr alla frslag och eventuell hjlp!

MVH / Viktor
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon