Full version: Reklam
Gossen Ruda
Åtminstone att förstå. Ur dagens GP ramlade ett litet reklamhäfte: A perfect guide. Perfekt? Knappast. Första uppslaget visar ett lagom uttråkat par som tittar på en punkt bakom fotografen. Mannen lätt modernt orakad och normala kläder. Tjejen är snygg, inget snack om det. Håret ligger perfekt. Hon har på sig en ljus kavaj och antingen kortbyxor eller en extremt kort kjol för hon visar generöst sina snygga ben. Och just där, där blicken hos alla män hamnar står det GANT. Då uppstår frågan, vad betyder GANT? Heter paret Gant? Kommer de från staden Gant, var den nu kan ligga? Gör man reklam för hårpomada? Rakkräm? Nylonstrumpor? Kläder? Många frågor. Till slut när blicken lyckas slita sig från benen hittar jag i motsatta hörnet en finstilt text på tvären; gant.com. Aha, man skall alltså plocka fram sin Ipod eller liknande och surfa in på gant.com för att få svar på alla frågor. Tack, jag avstår. Det räcker med all reklam som strömmar emot oss, jag tänker inte aktivt söka upp mer. Däremot funderar jag på att klippa ut tjejen och sätta upp på väggen för som sagt, hon är snygg med snygga ben.

Inne i tidningen finns det sen ett kort bildsvep på brudklänningar. Fast det är lite mystiskt, på första sidan finns det tre bildtexter men bara två bilder. Nästa uppslag en annan bild med en bildtext som inte har ett dyft med bilden att göra. Nästa sida, som är en vänstersida, har en bildtext som hänvisar till sidan till höger men det är en annons för Tiger of Sweden med en kille. Något har blivit helt fel men jag bryr mig inte, jag har ingen brud på lager som behöver kläs upp. "Brudarna" var fö inte speciellt snygga och såg uttråkade ut så de hamnar inte på väggen.

Slut på gnället. biggrin.gif
Peztis
Reklam är inte lätt! Och det säger jag som sysslar en del med det...

Gant är förresten en av de största klädeskedjorna i världen...smile.gif
Gossen Ruda
En bild säger mer än en massa ord. biggrin.gif Beklagar reflexerna.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon