xlxl67
Hur tar man bort "vänner" som man inte haft kontakt med på länge?

Vill inte ha länkar till folk jag inte har kontakt med ...
Eva-Helene
Gå in på "din sida" (klicka alltså på ditt namn)

klicka på "Vänner"

scrolla dig fram till den du vill ta bort

sätt pilen på den lilla rutan till höger där det står Vänner, då rullas det upp en lista

längst ner på listan står det "Ta bort vän"

Klicka och den är puts väck biggrin.gif
Meriona
eller klicka på den du vill göra dig av med, klicka på vänner-knappen och pila ner till "ta bort vän"

Blomstertanten
Tur att jag inte är vän med xlxl67 whist.gif För då är det ju i alla fall inte mej han vill ta bort tongue.gif
Meriona
CITAT (Blomstertanten @ 02-03-2012, 23:16) *
Tur att jag inte är vän med xlxl67 whist.gif För då är det ju i alla fall inte mej han vill ta bort tongue.gif

rotfl.gif
Jag ska då aldrig ta bort dig, du förgyller vardagen. kram1.gif
Blomstertanten
CITAT (Meriona @ 02-03-2012, 23:19) *
rotfl.gif
Jag ska då aldrig ta bort dig, du förgyller vardagen. kram1.gif

Tack detsamma! smiley_small_hug.gif
Meriona
Och jag som var så anti-fb för bara ett år sen, nu är jag helsåld. tongue.gif
Motti
Dom är lätta att plocka bort ;)om inte på Facbook så i tanken .Jag plockade bort två som jag trodde var mina vänner för livet !oj vad man kan gå bet .
Aqvakul
CITAT (Meriona @ 02-03-2012, 23:31) *

giggle.gif
Blomstertanten

Jo, vi har märkt det naughty.gif tongue.gif
sommarhumla
Ja, jag var också emot fb tidigare, skulle aldrig i livet gå med men hur det nu än blev så hoppade jag på tåget och jisses så kul det är!!! Har till och med hittat en barndomsvän (som jag trodde var försvunnen för alltid) och en tidigare arbetskamrat som jag också trodde att jag hade förlorat.
Så ett stort tack till Aqvakul för det var du som fick mig att ta första steget in i fb-världen.

Och till Meriona och Blomstertanten, samt till mina övriga odla-fb-vänner säger jag bara smiley_small_hug.gif
*Stintan*

Vilken tur att du ändrade dig giggle.gif kram2.gif
Blomstertanten
CITAT (sommarhumla @ 03-03-2012, 08:04) *
Ja, jag var också emot fb tidigare, skulle aldrig i livet gå med men hur det nu än blev så hoppade jag på tåget och jisses så kul det är!!! Har till och med hittat en barndomsvän (som jag trodde var försvunnen för alltid) och en tidigare arbetskamrat som jag också trodde att jag hade förlorat.
Så ett stort tack till Aqvakul för det var du som fick mig att ta första steget in i fb-världen.

Och till Meriona och Blomstertanten, samt till mina övriga odla-fb-vänner säger jag bara smiley_small_hug.gif

Är vi vänner på FB alltså ??? blush.gif *Går och gömmer mej i ett hörn och skäms*
Berith
Men om man nu vill plocka bort nån vän, gamla flickvänner och så... som man inte har kontakt med längre... och tar bort dom från listan... får dom inte veta det då? Att dom är bortplockade?
*Stintan*
CITAT (Berith @ 03-03-2012, 08:54) *
Men om man nu vill plocka bort nån vän, gamla flickvänner och så... som man inte har kontakt med längre... och tar bort dom från listan... får dom inte veta det då? Att dom är bortplockade?

Dom lär ju märka att dom inte får några uppdateringar från den som plockat bort dom.
sommarhumla
CITAT (Blomstertanten @ 03-03-2012, 08:51) *
Är vi vänner på FB alltså ??? blush.gif *Går och gömmer mej i ett hörn och skäms*

Nä, kom fram från hörnet igen, jag kan gilla ditt senaste inlägg på fb så ser du vem som är jag giggle.gif
*Stintan*
CITAT (Blomstertanten @ 03-03-2012, 08:51) *

Jag vet inte heller vad alla odlaiter jag är vän med på FB har för nick här på odla blush.gif
Blomstertanten
CITAT (sommarhumla @ 03-03-2012, 09:03) *
Nä, kom fram från hörnet igen, jag kan gilla ditt senaste inlägg på fb så ser du vem som är jag giggle.gif

Aha, är det du giggle.gif Nu ska jag försöka komma ihåg det!
Berith
CITAT (*Stintan* @ 03-03-2012, 09:01) *
Dom lär ju märka att dom inte får några uppdateringar från den som plockat bort dom.

Ok. Tänkte mest på om dom fick nåt meddelande att Rut-Greta har plockat bort dej som vän.

Tar mod till mej och testar....
Blomstertanten
CITAT (Berith @ 03-03-2012, 09:08) *
Ok. Tänkte mest på om dom fick nåt meddelande att Rut-Greta har plockat bort dej som vän.

Vet att jag blivit borttagen som vän av nån men jag har då aldrig fått nåt medelande om det!
Om det inte är nåt nytt påfund förstås, de ändrar så mycket där så man kan bli galen wacko.gif
Eva i Skåne
CITAT (*Stintan* @ 03-03-2012, 09:04) *
Jag vet inte heller vad alla odlaiter jag är vän med på FB har för nick här på odla blush.gif

Men hur vet du att dom är odlaiter?
Jag är ju nybörjare, så jag har inte hittat så många av er på facebook - än flirting.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Några frågor ang. FB. När ni "pratar" här med varandra och även på FB, är det då inte lite kaka på kaka?

No pratar alltid om att hitta gamla kompissar osv men hu rkann ni hitta dom när flickor byter namn vid giftermål?

Måste man ange sitt ricktiga namn på FB?

Elisabeth
*Stintan*
CITAT (Eva i Skåne @ 03-03-2012, 09:41) *
Men hur vet du att dom är odlaiter?
Jag är ju nybörjare, så jag har inte hittat så många av er på facebook - än flirting.gif

Det märker man flirting.gif
Blomstertanten
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 03-03-2012, 09:48) *
Några frågor ang. FB. När ni "pratar" här med varandra och även på FB, är det då inte lite kaka på kaka?

No pratar alltid om att hitta gamla kompissar osv men hu rkann ni hitta dom när flickor byter namn vid giftermål?

Elisabeth

Inte blir det kaka på kaka, tycker jag.
Det kan säkert vara ett problem att folk byter efternamn sen de gift sig, men det går säkert att hitta en del ändå genom bekantas bekanta etc
Man kan ha ett konto med "fusknamn" om man vill. Vet en del som har det. Du kan säkert heta Elisabeth Västkusten eller Elisabeth Kolonist om du vill smile.gif
skånepåg
Odla har en sida på Facebook annars https://www.facebook.com/pages/Odlanu/142559813159 Men hitta folk är lätt, man kan ju söka var de bor och massa annat tongue.gif
*Stintan*

Elisabeth

Nej man måste inte använda sitt riktiga namn men varför ska man inte göra det? Man väljer ju helt själv vilka man vill ska kunna se det man skriver. Varför ska man vara på Fb ocm man vill vara hemlig?

Jag har aldrig letat efter gamla kompisar på FB. Har inget intresse av att söka efter folk jag inte umgåtts med på 30-40 år. Många anger även sitt flicknamn just för att man ska kunna hitta dom.

Nej det blir inte kaka på kaka. Fb är inte ett forum på samma vis utan funkar helt annorlunda.
Anma

Elisabeth

Blir inte alls kaka på kaka. Har en helt annan kontakt med människor på fb och är mycket mer personlig och mer mig själv där. Det krävs mycket smileysar där. giggle.gif
Gossen Ruda
Reagerar lite på trådtiteln, vem vill ta bort sina vänner? Att ta bort ovänner borde väl vara naturligare. smile.gif Ok, jag har läst och fattar. Själv står jag fortfarande utanför, har inte tid att vara på fler ställen på nätet.
Meriona
Jag har aldrig tagit bort någon vän, men däremot blivit borttagen och inte fick jag nåt meddelande. Men den som tar bort mig är jag lika gärna utan. smile.gif Ungefär som i verkliga livet.
Motti
Skit enkelt !bara att plocka skitstövlarna som påstår sig vara vänner ! och då tror jag man klickar på foto avatar så kommer det upp en ruta där de frågar om du vill ta bort "din "vän" klicka så slipper du skitstövlarna naughty.gif
*Stintan*
CITAT (Motti @ 09-03-2012, 00:19) *
Skit enkelt !bara att plocka skitstövlarna som påstår sig vara vänner ! och då tror jag man klickar på foto avatar så kommer det upp en ruta där de frågar om du vill ta bort "din "vän" klicka så slipper du skitstövlarna naughty.gif

Varför lägger du till skitstövlar som vänner? unsure.gif
Fjortispower
CITAT (Berith @ 03-03-2012, 09:08) *

Nej. Det skickas inte ut meddelande om de blivit borttagna, har testat (och blivit testad confused.gif). Men när jag misstänker att jag har blivit borttagen då går jag in på dennes sida och kollar om det finns "lägg till vän" som man kan klicka på - då betyder det att man inte är vänner längre.
Motti
Hör du Stintan som alltid ska ifråga sätta allt i molykyler dom som var mina vänner visade sig vara skitstövlar !vad 'är det du inte fattar i samanhanget ?
ängsvädd
CITAT (Motti @ 17-03-2012, 01:14) *
Hör du Stintan som alltid ska ifråga sätta allt i molykyler dom som var mina vänner visade sig vara skitstövlar !vad 'är det du inte fattar i samanhanget ?

Det har jag också råkat ut för. Personer som jag har trott vara mina vänner men senare visat sig inte alls vara det sad.gif Jag har tagit bort 2 "vänner" från FB.
*Stintan*
CITAT (ängsvädd @ 18-03-2012, 10:40) *
Det har jag också råkat ut för. Personer som jag har trott vara mina vänner men senare visat sig inte alls vara det sad.gif Jag har tagit bort 2 "vänner" från FB.

Sånt får mig att fundera på vad ni menar med vänner. Är man vän med nån bara för att man är med på samma forum? Är man vän med nån bara för att man lagt till personen som vän på Fb? I början när man spelade spel på Facebook som krävde grannar så la jag till en massa folk från hela världen men inte kan jag påstå att jag är vän med dem alla. Massor av människor har jag blockerat efter att jag slutade spela vissa spel eftersom det var det enda vi hade gemensamt. Jag har ett fåtal vänner men många bekanta. En del bekanta kan kanske bli vänner men andra kan jag både ha och missta. Faktiskt har jag aldrig haft några vänner som senare visat sig inte alls vara det varken Irl eller på Fb så hur vänner plötsligt kan bli skitstövlar är för mig obegripligt.
*Stintan*
CITAT (Motti @ 17-03-2012, 01:14) *

Som sagt.. hur vänner plötsligt kan bli skitstövlar fattar jag inte.
RitRat
CITAT (Berith @ 03-03-2012, 08:54) *

De får inget meddelande om att du tagit bort dem. Och är det folk som du inte har fb-kontakt med längre, så lär de inte märka något överhuvudtaget.

Jag brukar rensa i vänlistan ganska ofta. Helt onödigt att ha folk som man aldrig "pratar" med. Jag är restriktiv med att acceptera nya vänner också. Vill helst bara ha såna som jag träffat på riktigt. Annars sväller listan ohämmat..... har över 400 trots "snålheten" ;-)

Trädgårdsprat i allmänhet har jag ju här på Odla, det får räcka.

RitRat -- BYTT AVATAR!
ängsvädd
CITAT (*Stintan* @ 18-03-2012, 11:45) *
Sånt får mig att fundera på vad ni menar med vänner. Är man vän med nån bara för att man är med på samma forum? Är man vän med nån bara för att man lagt till personen som vän på Fb? I början när man spelade spel på Facebook som krävde grannar så la jag till en massa folk från hela världen men inte kan jag påstå att jag är vän med dem alla. Massor av människor har jag blockerat efter att jag slutade spela vissa spel eftersom det var det enda vi hade gemensamt. Jag har ett fåtal vänner men många bekanta. En del bekanta kan kanske bli vänner men andra kan jag både ha och missta. Faktiskt har jag aldrig haft några vänner som senare visat sig inte alls vara det varken Irl eller på Fb så hur vänner plötsligt kan bli skitstövlar är för mig obegripligt.

Det var obegripligt för mig också innan det hände mig. Det var vänner IRL - eller jag trodde de var vänner, kan jag säga nu med facit i hand. Jag vet några som råkat ut för samma sak. Men jag tror o hoppas att det inte är särskilt vanligt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon