Full version: Binda bröllopsbukett
rutis
Hej!

Jag tänkte ev ge mig på att binda en bröllopsbukett, fast jag kanske ska ge mig redan innan jag börjat...wacko.gif Är det omöjligt svårt? Tänkte att det kunde vara kul att ha gjort den själv. Bröllopet är i augusti så jag har gott om tid att testa. Finns det någon som har efarenheter att dela med sig av? Jag har förstått att man har någon form av "strut" och i den oasis. Vet någon var man får tag på en "strut". All info är av intresse! Tack! rolleyes.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Göra i en oasisstrut är lite knepigt när man är nybörjare för oasisklumpen är liten och man måste veta exakt vart blommorna hamnar man kan inte dra ut växterna och sticka om dem hur många gånger som helst då rasar oasisen sönder. +Man måste ha så bra teknik att bruden kan skaka ganska kraftigt på buketten utan att något trillar ur. (+de flesta blomsteraffärer brukar vara ovilliga att sälja oasisstrutar)

Har man ingen utbildning i binderi är det nog enklast att göra en vanlig kompakt bukett som man sätter blött om stjälkarna på. I augusti kan man ju göra en ganska fin bukett med div, blad, kryddor, blommor, fröställningar, grönsaker som man har i trädgården.
Wargen

Den här buketten gjorde jag till ett Western-bröllop i september 03.
Bruden red omkring på en vit häst så buketten blev ordentligt omskakad....men den höll. Består mest av astrar och rävsvans, eftersom brudparets kläder var i olika nyanser lila!!! Ja, det var en syn för gudar. ohmy.gif wub.gif
Kajsa
Oj Wargen, du är väldigt duktig. Synd man inte ska gifta sig biggrin.gif
Copycat
Den buketten var läcker, mycket originell. MVH Copycat
Cilla
Kul bukett Wargen! Vad är ett Western-bröllop? Ett i USA?
Virgo
CITAT
Kul bukett Wargen! Vad är ett Western-bröllop? Ett i USA?

laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon