nadiagb
05-03-2012, 00:12
Har läst att man har letat flera gånger efter denna och nu letar jag också :-) Hoppas någon kan hjälpa mig. Verkar vara en kul lök att prova på!
Jag har en sort, men jag har desvärre så lite, så det räcker knappt till utsäde i mina egna odlingar för i år. Därför kan jag tyvärr inte dela med mig.
Prova via Sesam, jag vet att det finns medlemmar där som odlar potatislök.
Potatislöken är väldigt lik charlottenlök i växtsättet. Flera sidolökar som växer ut i en klase. Charlottenlök finns i alla fall nån sort att köpa på plantagen/blomsterlandet. Men potatislök känns ju lite mer genuint och traditionellt, har inte jämfört smaken dock.
Jag läste att om man sätter små sättlökar blir skörden få men stora lökar och om man sätter stora sättlökar blir skörden många små lökar. Har inte hunnit utvärdera om det stämmer.
nadiagb
06-03-2012, 15:26
Hej!
Ja, smaken ska vara lite "mer" med potatislök och vill därför ha den plus att jag gärna vill ha den där genuina känslan, som du beskriver det. Hoppas någon annan har lite att sälja så håller tummarna :-)
nadiagb
07-03-2012, 14:26
Puffar lite :-)
grycken
08-03-2012, 09:43
nadiagb!
Jag kan avvara några potatislökar, Leksandslök. Skicka PM till mig så får du adressen. Kuvertet väger över 100 g så du får bifoga fyra brevfrimärken.
nadiagb
08-03-2012, 19:05
jag tror jag svimmar!! :-) skickar omedelbums!!! <3
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.