|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30
Eva i Skåne
06-08-2013, 20:32
Förstår din irritation Mamamaggan. Dålig stil. Dessutom är ju kylskåpet absolut nödvändigt i sommarvärmen
mamamaggan
06-08-2013, 20:56
Nu är kylskåpet levererat !!! De ringde kvart i nio ( !!! ) och undrade om de skulle leverera kylskåpet här hemma .
Nu har vi bara en mil till stugan så jag propsade på att det skulle levereras i kväll och så blev det.
Dålig stil i alla fall ! :-(((
Hans-erik
06-08-2013, 23:20
Är arg över alla nedskärningar i skolan. Blir både sämre för elever och lärare. Denna terminen var jag så trött så jag kopplade av genom att dricka norrlandsguld efter arbetsdagen. Ibland har tom tanken slagit mig att ha ett pack norrlandsguld i lärarfacket att smutta på under rasterna, men det har av förståeliga skäl hittills stannat på idéstadiet
skånepåg
07-08-2013, 07:26
Har man ingen elektricitet som kan driva ett kylskåp så bygger man ett som fungerar utan http://gizmodo.com/5935104/how-to-make-an-...ee-refrigerator
hattstugan
07-08-2013, 17:15
Arg för att jag har haft inbrott och fått dator, kamera och ev smycken stulna idag!
Får inte vara hemma så jag är i dotterns lägenhet nu!
CITAT (hattstugan @ 07-08-2013, 18:15)  Arg för att jag har haft inbrott och fått dator, kamera och ev smycken stulna idag!
Får inte vara hemma så jag är i dotterns lägenhet nu! Men så tråkigt Hattstugan
Natur liv
07-08-2013, 17:47
CITAT (hattstugan @ 07-08-2013, 18:15)  Arg för att jag har haft inbrott och fått dator, kamera och ev smycken stulna idag! Ja, då har du verkligen anledning att vara arg. Trist!
Åh fy, hattstugan! Det där är en skräck man har! Att komma hem och se att en eller flera idioter varit där. Kom hem för några timmar sedan efter att varit borta nästan en vecka och jag är lite nojjig innan jag ser att huset står kvar och att inget blivit rört.
Usch vad tråkigt!
Irene_L
07-08-2013, 17:55
Men fyyy, hattstugan!  Så trist!
hattstugan
07-08-2013, 17:59
Ja verkligen trist! Framförallt som mitt hus inte syns annat än från luften så jag har mina misstankar om vilka som gjort det!
Polisen konstaterade att det var inte deras vanliga tjuvar som varit framme! Tjuvarna tog nämligen snabbkaffe och mina cig också!
Huggorm
07-08-2013, 18:18
Inbrott är jäkligt jobbigt, det är svårt att känna sig riktigt säker efteråt
Anki på Öland
07-08-2013, 18:44
Fy vad trist hattstugan! Att det ska vara så svårt att skilja på mitt och ditt
mamamaggan
07-08-2013, 19:20
Usch va obehagligt med inbrott och så tråkigt med sakerna som de tagit.
Sakerna kanske du kan ha en lite chans att få tillbaka om polisen har sina misstankar men usch i alla fall !
Eva i Skåne
07-08-2013, 19:37
Så tråkigt för dig Hattstugan. Det är enormt kränkande att något varit inne och rotat runt bland ens privata saker. KRAMAR till dig
CITAT (hattstugan @ 07-08-2013, 18:59)  Ja verkligen trist! Framförallt som mitt hus inte syns annat än från luften så jag har mina misstankar om vilka som gjort det!
Polisen konstaterade att det var inte deras vanliga tjuvar som varit framme! Tjuvarna tog nämligen snabbkaffe och mina cig också! Så tråkigt. Tryggheten Får sig en törn och det känns inte helt bra att vara hemma efter något sånt.
Elisabeth-Västkustkolonisten
08-08-2013, 06:24
Fy så tråkigt
Hattstugan hoppas att du har någon som stannar hemma ihop med dig.
Eva i Skåne
08-08-2013, 08:54
Hu rkänns det idag Hattstugan? Har du kunnat sova?
hattstugan
08-08-2013, 09:33
Känns så där! Har inte sovit så värst mycket så jag blir hemma från jobbet resten av veckan!
Eva i Skåne
08-08-2013, 09:37
CITAT (hattstugan @ 08-08-2013, 10:33)  Känns så där! Har inte sovit så värst mycket så jag blir hemma från jobbet resten av veckan! Stackare Det är fan att det ska dra så mycket med sig, förlorad inkomst t ex för att du behöver sjuka dig. Hoppas polisen lyckas lösa det så kanske du kan få lite skadestånd.
CITAT (hattstugan @ 07-08-2013, 18:15)  Arg för att jag har haft inbrott och fått dator, kamera och ev smycken stulna idag!
Får inte vara hemma så jag är i dotterns lägenhet nu! Känner med dig Hattstugan. Försäkring bör väl täcka det mesta ekonomiskt? Hoppas det inte varit för mkt personliga värden i datorn/kameran o smyckena...
Att få inbrott i sin egen bostad måste nog vara det mest djävliga man kan få. Där har man ju sitt liv, sina personliga ägodelar och minnessaker. Att se byrålådor utdragna, kläder slängda och kanske i värsta fall hela bostaden upp och ner, måste sätta sina spår. Att sällan någon blir åtalad gör ju inte saken bättre. Idag är det ju ofta organiserade ligor, främst från utlandet, som har inbrott hos privatpersoner som inkomst. Risken att åka fast är ju så liten att den är försumbar. Blixten slår ju inte ner två gånger på samma ställe Hattstugan, så lägg det här bakom dig.
*Stintan*
08-08-2013, 22:01
Fy va jobbigt. Trygghetskänslan får sig ju en törn förutom obehaget av att någon varit inne och rotat i ens privatliv.
Eva i Skåne
09-08-2013, 11:40
CITAT (gnon49 @ 08-08-2013, 21:53)  Att få inbrott i sin egen bostad måste nog vara det mest djävliga man kan få. Där har man ju sitt liv, sina personliga ägodelar och minnessaker. Att se byrålådor utdragna, kläder slängda och kanske i värsta fall hela bostaden upp och ner, måste sätta sina spår. Att sällan någon blir åtalad gör ju inte saken bättre. Idag är det ju ofta organiserade ligor, främst från utlandet, som har inbrott hos privatpersoner som inkomst. Risken att åka fast är ju så liten att den är försumbar. Blixten slår ju inte ner två gånger på samma ställe Hattstugan, så lägg det här bakom dig. Jag har fetmarkerat sista meningen och måste få kommentera Tyvärr är det inte helt ovanligt att tjuvar kommer tillbaka efter några veckor till samma ställe när dom räknar med att platt-tv, dator och annat stöldbegärligt blivit ersatt med nytt. Nu vill inte jag vara nån dystergök och jag hoppas innerligt att detta inte kommer hända dig Hattstugan, men det förekommer.
hattstugan
09-08-2013, 11:56
Tack för er medkänsla! Jo i dator och kamera fanns ju alla bilder på mina barnbarn! Det är det mest tragiska i allt det här! Men det finns lite humor i vad som blivit stulet också! Kaffe, cig+tändare, 2 öl, 2 cholkladkakor!! Tillhör ju inte vad som vanligen brukar stjälas enligt polis och förs.bolaget! Endast 2 fina smycken är borta resten var så väl gömda att vi fick leta en bra stund själva! Har ju inta världens bästa minne
hattstugan
23-08-2013, 20:52
Arg på Socialtjänsten som bara lyssnar på den ena parten i en vårdnadstvist! Gamla stofiler är det där som endast tror att en mamma är den enda som kan ta hand om ett barn! Förlegat och vansinnigt är det iaf!
CITAT (hattstugan @ 23-08-2013, 21:52)  Arg på Socialtjänsten som bara lyssnar på den ena parten i en vårdnadstvist! Gamla stofiler är det där som endast tror att en mamma är den enda som kan ta hand om ett barn! Förlegat och vansinnigt är det iaf!
Håller med helt ! bara för man är mamma och fött barn så är man ju inte aoutomatiskt en bra mamma eller pappa för den delen .
malcolm
24-08-2013, 09:48
Köpte automatsäkringar igår som skall ersätta de gamla propparna men nu är det strömlöst på några ställen här hemma och jag kan inte komma på vad det är som krånglar eftersom inget ser ut att ha löst ut.  Utredning pågår. http://www.clasohlson.com/se/Automatsäkring/Pr225008000
malcolm
24-08-2013, 11:39
Har hittat felet nu, det var en huvudsäkring på 20A som gått sönder men jag hade ingen sådan hemma så jag satte dit en 16A så länge men sonen skall mopedera iväg och köpa rätt storlek. Det är sällan huvudsäkringarna går så det var därför jag inte hittade den direkt.
Huggorm
24-08-2013, 11:52
CITAT (malcolm @ 24-08-2013, 10:48)  Köpte automatsäkringar igår som skall ersätta de gamla propparna men nu är det strömlöst på några ställen här hemma och jag kan inte komma på vad det är som krånglar eftersom inget ser ut att ha löst ut.  Utredning pågår. http://www.clasohlson.com/se/Automatsäkring/Pr225008000De där är ju snabba säkringar, vilket gör att de kan lösa ut när någon maskin startar eftersom startströmmen ofta är högre än driftströmmen. Blir det problem får du byta till vanliga tröga istället
malcolm
24-08-2013, 17:16
CITAT (Huggorm @ 24-08-2013, 12:52)  De där är ju snabba säkringar, vilket gör att de kan lösa ut när någon maskin startar eftersom startströmmen ofta är högre än driftströmmen. Blir det problem får du byta till vanliga tröga istället Vi får se hur det går.
Åååh vad irriterande!  Jag har ett flugskrälle som hänger efter mej vad jag än gör här vid datorn just nu. Vad gör du? Oj! Vad blir det om du trycker på den knappen? Hoppsan! Och där då? Wow! Ha ha nu flög jag! Om jag sätter mej på skärmen kan du inte slå ihjäl mej. Tji fick du! Vad skriver du nu? Jaha... Äter du godis så här tidigt på dan...? Choklad. Vad är den grejen till? (Flyger undan) Vad dammigt du har mellan knapparna. (host! host!) Man ser väldigt tydligt när man sätter sig på skärmen, hörrududu. Ha! nu missade du igen! ellärksgulf Vad betyder det? Svårläst så här tvärtom liksom...
Oj så härligt du skriver! Själv hade jag en stor flyga i mitt sovrum,men jag hade ihjäl den.Jag hade egentligen velat hjälpa den ut igen,men den vägrade!
CITAT (Berith @ 14-09-2013, 10:21)  Åååh vad irriterande!  Jag har ett flugskrälle som hänger efter mej vad jag än gör här vid datorn just nu. Vad gör du? Oj! Vad blir det om du trycker på den knappen? Hoppsan! Och där då? Wow! Ha ha nu flög jag! Om jag sätter mej på skärmen kan du inte slå ihjäl mej. Tji fick du! Vad skriver du nu? Jaha... Äter du godis så här tidigt på dan...? Choklad. Vad är den grejen till? (Flyger undan) Vad dammigt du har mellan knapparna. (host! host!) Man ser väldigt tydligt när man sätter sig på skärmen, hörrududu. Ha! nu missade du igen! ellärksgulf Vad betyder det? Svårläst så här tvärtom liksom...  (ber om ursäkt - fel tråd att skratta i)
hattstugan
15-10-2013, 22:41
Nu är jag arg och ledsen på allt och alla som bara ser till sig själva! Fy för egotrippade människor!
CITAT (hattstugan @ 15-10-2013, 23:41)  Nu är jag arg och ledsen på allt och alla som bara ser till sig själva! Fy för egotrippade människor!  ¨Precis. Varför ens försöka föra en dialog....På detta forumet?
CITAT (hattstugan @ 15-10-2013, 23:41)  Nu är jag arg och ledsen på allt och alla som bara ser till sig själva! Fy för egotrippade människor!  Att vara arg gör att "elden"blir bara större och egotrippade människor blir bara argare och det är ju onödig! Det är bättre att bara skratta åt eländet,lyffta på benet och släppa en JÄTTEBRAKSKIT!!!
Är arg. Det räcker väl?
Är sur och grinig på det mesta just nu faktiskt.
CITAT (silos @ 16-10-2013, 10:47)  ..... släppa en JÄTTEBRAKSKIT!!! Silos då
malcolm
16-10-2013, 12:26
CITAT (hattstugan @ 15-10-2013, 23:41)  Nu är jag arg och ledsen på allt och alla som bara ser till sig själva! Fy för egotrippade människor!  Alla tänker på sig, det är bara jag som tänker på mig.
CITAT (gunsta @ 16-10-2013, 12:07)  Silos då   Mera sratt,bättre stämning på forumet!  CITAT (malcolm @ 16-10-2013, 13:26)  Alla tänker på sig, det är bara jag som tänker på mig.  Så sant som du skriver det!
CITAT (Berith @ 14-09-2013, 10:21)  Åååh vad irriterande!  Jag har ett flugskrälle som hänger efter mej vad jag än gör här vid datorn just nu. Vad gör du? Oj! Vad blir det om du trycker på den knappen? Hoppsan! Och där då? Wow! Ha ha nu flög jag! Om jag sätter mej på skärmen kan du inte slå ihjäl mej. Tji fick du! Vad skriver du nu? Jaha... Äter du godis så här tidigt på dan...? Choklad. Vad är den grejen till? (Flyger undan) Vad dammigt du har mellan knapparna. (host! host!) Man ser väldigt tydligt när man sätter sig på skärmen, hörrududu. Ha! nu missade du igen! ellärksgulf Vad betyder det? Svårläst så här tvärtom liksom...Underbart, Berith! Jag blir irriterad på sorgmyggor som flyger runt i sovrummet. En satte sig på min e-boksläsare och började knata över sidan. Döm om min förvåning när sidorna började bläddra framåt! Den sorgmyggan har bläddrat sidor för sista gången i alla fall!
hattstugan
17-10-2013, 17:24
Arg för att Posten inte håller vad de lovar!!!!!!!!
Arg för att en sur mattant terroriserar hela sonens skolmatsal så ungarna inte trivs! Haft möte om det idag så vi får väl se vad som händer.
Satans så sur över det nya grannskapets ungjävlar snodde alla mina ympade äpplen idag! Skulle haft 3 stycken av dessa med till pomologen på söndag men nu.... o det är INTE älg. Ser ännu skillnad på älgspår och fotspår. Önskar jag hade ett luftgevär eller en paintballspruta. Men de lär få veta nästa gång jag ser dom.
mormor mona
17-10-2013, 22:12
Jag blir så in i NORDEN arg på alla som ska hålla med varandra om allt och ingenting!!!!!!!!!!!!
Jag är både arg och ledsen för att det finns människor som hånar och säger spydigheter till människor som är annorlunda!
malcolm
18-10-2013, 09:14
Blev arg på sköterskan från hemsjukvården idag, hon är så fruktansvärt stressad att hon stressar upp mig också.
mormor mona
18-10-2013, 12:08
CITAT (malcolm @ 18-10-2013, 10:14)  Blev arg på sköterskan från hemsjukvården idag, hon är så fruktansvärt stressad att hon stressar upp mig också.  Inte bra. Stressiga människor är bland de värsta jag vet!!! Åtminstone när de stressar på andra...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|