Margith
06-03-2012, 11:53
Nu är den nya adresslistan klar och kuvertet ligger i brevlådan.
1. Catski
2. ingrid fuxwall
3. blomkronan
4. Lillja
5. EKLO
6. Peztis
7. IreneH
8. Dragon
9. Iren
10. mallinpallin
11. DykUnderYtan
12. bullerbybo
13. Margith
Anette Nordlund
06-03-2012, 12:48
Jag har varit bortrest över helgen och missade 2.a rundan...
Jag trodde att jag automatiskt var med eftersom jag inte hade strukit mig från listan...
... Kan man peta in mig i slutet på något vis ...??

Jag fanns ju med på den andra kedjan!!!!
Jiipiiiee! Och jag är först!
ingrid fuxwall
06-03-2012, 20:40
Och jag nummer två!
Måste börja plocka fram grönsaksfröer
Hej!
Idag kom kuvertet och jag hitta en massa kul den här gången! Lägger kuvertet på lådan i morgon så Ingrid borde ha det på Fredag!
ingrid fuxwall
10-03-2012, 18:03
Fröna landade här i går och idag åkte de vidare, borde alltså vara på nästa ställe på måndag
Ann i Göteborg
12-03-2012, 09:08
Vilken rolig idé!
Hur gör ni?
blomkronan
14-03-2012, 08:24
Men... vad förvånad jag blev då jag kom hem i går och hitta ett tjockt kuvert i brevlådan

Jag har plockat ur det jag ville ha och stoppat ner det jag hade...
Idag åker det vidare till nästa på listan
blomkronan
14-03-2012, 23:34

Åkte från jobbet... och kom på i bilen hem, att jag glömt att lägga kuvert på lådan... samt glömt kvar kuvertet på jobbet
Den kommer i lådan i morgon... jag lovar! Lillja hoppas du hinner få den innan helgen nu
Så det kan gå det när man ska vara snabb...
Fick fröbrevet i fredags. Är på väg till nästa odlare.
Hoppas det kommer fram till rätt adress.
Oj, detta hade jag ju glömt bort och blev sååå glad när jag vittjade brevlådan idag!
Har plockat ur några påsar och fyllt på med mer som jag hoppas ska passa någon längre ned på listan.
En liten eventuell pekpinne, bara!
Det är många köpefröpåsar i kuvertet och där är det ju stämplat Bäst före-datum och det var någon eller några som var passerat med några år.
Jag vet att många fröer håller längre än rekommenderat och ibland kan man ju ha återanvänt en påse - det är därför jag ovan skrev eventuell.
Men - rätta mig om jag har fel - vi har väl sagt att vi inte ska lägga i äldre fröer än de som skördades eller köptes förra året?
I alla fall! Det är jätteskoj med dessa fröer och man har ju möjligheten att få några roliga eller udda saker, sådant man inte riktigt vågat köpa men som man nu kan norpa åt sig och testa!
Jag planerar skicka vidare imorgon till nästa lyckliga mottagare!
Margith
21-03-2012, 16:39
CITAT (Peztis @ 21-03-2012, 16:34)

Men - rätta mig om jag har fel - vi har väl sagt att vi inte ska lägga i äldre fröer än de som skördades eller köptes förra året?
Du har alldeles rätt Peztis
Så nu kommer det då en liten fråga: ska jag plocka ur spritärtspåsen som hade bäst före 2010? För gör jag det så kommer jag nog under 100 g-gränsen...
Så. Nu är kuvertet förslutet med ärtorna brevid mig på bordet. Den påsen representerade den berömda droppen, ni vet den där med bägaren...
Å inte hade jag någon bubbelpåse hemma så jag fick fixa mig en egen!

Det går säkert bra...
Idag kom brevet hem till mej!
Kikar igenom och postar under helgen, så nästa har kuvertet i början av veckan.
Ja nu blev jag överraskad, jag fick kuvertet idag och det verkar som om det kom direkt från dig IreneH. Då skickar jag det vidare till Dragon efter titt så får du hoppa över mig sen i listan
Det lät konstigt.., jag vet att jag tittade flera gånger för att försäkra mig om att det var Dragons adress jag skrev på kuvertet...
Råkade jag missa dig Dragon?
Det här blir lite detektivarbete men din avsändare Irene, är inte skriven med samma handstil som min adress. Jag tror Dragon glömde ändra avsändare så jag tar mig friheten att skicka vidare till Mallinpallin. Rätta mig om jag har fel
Skickar den idag så borde Mallinpallin ha den efter helgen. Trevlig helg!
mallinpallin
06-04-2012, 10:12
Brevet har varit här och är nu på väg till DykUnderYtan.
Det kommer troligtvis på tisdag, jobbigt med postgången nu med alla helger.
Varv 2 är så mycket roligare än varv 1 tycker jag
Det var en massa skoj!
Jamnen visst är det så! Mycket man inte vissta ett man MÅÅÅSTE ha!
CITAT (Iren @ 30-03-2012, 09:39)

Det här blir lite detektivarbete men din avsändare Irene, är inte skriven med samma handstil som min adress. Jag tror Dragon glömde ändra avsändare så jag tar mig friheten att skicka vidare till Mallinpallin. Rätta mig om jag har fel

Ja de jorde jag
bullerbybo
14-04-2012, 08:54
Inget brev här än i alla fall
bullerbybo
18-04-2012, 20:31
Nu har brevet varit här och är postat och på väg igen:)
Margith
23-04-2012, 14:30
Idag har kuvertet kommit tillbaka till mig.
Nu plockar jag ut några gobitar till mig.
Jag säger också "tack för den här omgången" Tack för spännande fröpåsar med fröer som jag aldrig sått förut och aldrig haft en tanke på att så

De här fröerna är lika roliga att prova varje år.
Och jag har fått många nya favoriter tack vare era donationer.

till er alla.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.