Full version: Ny i gammalt vxthus
Garden Girl
Vi flyttade till hus i september och dr finns ett gammalt vxthus i trdgrden. Det r litet ( kanske 6-8 kvm) och av glas och mycket eftersatt. Jorden har tryckt p rutorna bde inifrn och utifrn, mnga r trasiga och jag har brjat plocka bort glasskrvorna fr att rdda det som finns kvar av huset. Nu undrar jag som aldrig haft vxthus frut: Jag tnkte ha lite cocktailtomater, gurka och physalis dr, klarar de sig under de hr frutsttningarna? Vi kommer inte att byta ngra i r, utan det fr vara tillsvidare. Av jorden tnkte jag byta ut vre lagret. Den gamla vill jag anvnda att varva i en ny kompost jag planerar. Kan det duga tro? Det blev inte skurat i hstas, s jag tnkte storstda och skura nu p vren, nt jag ska tnka p? Nr kan jag brja plantera ut med tanke p kylan, borde jag vnta lngre n vanligt med mitt trasiga lilla hus? Vi bor p Gotland. Mnga funderingar blir det... rolleyes.gif
KRT
Du kan utan strre problem odla bde tomater och physalis utan vxthus, s visst kommer de klara sig i ditt halvtrasiga vxthus!!!
Gurka r det kanske smre med, men s lnge det r tillrckligt helt fr att gra microklimatet varmare och mindre utsatt fr vind s borde det ocks g!
Greenroomer
Det kommer att funka alldeles utmrkt!

Om tomaterna fr lite vindskydd och i vrigt fri tillgng till sol kommer de att njuta och m bra. Lika med Physalis, inga problem vad jag kan se.

Lycka till och akta dig fr skrvorna smile.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon