|
Margith
07-03-2012, 19:36
Frökedjan för blommor och perenner har gått i mål nu. Det finns över 90 fröpåsar kvar.
Om jag plockar ihop kuvert av de här, minst 10 påsar/kuvert, vill du då ha ett kuvert? Du kan inte välja innehållet, det blir det det blir, men jag försöker att få med både 1-åringar och perenner i kuvertet .
Vill du ha ett kuvert? PM:a mig så får du min adress. Du måste alltså skicka mig ett frankerat och adresserat kuvert om du vill ha några fröpåsar.
Först till kvarn.... Men jag vill slutföra det här till helgen, så PM:a mig senast 10/3.
PS. I första hand fördelar jag fröpåsar till de som varit med i frökedjan, men det är inget krav. Jag vill bara att fröpåsarna ska komma någon till glädje.
Jag är ju hopplös så jag skickar dig min adress och sedan ett frankerat kuvert.
Margith
07-03-2012, 19:48
OK, nu är det ungefär 80 fröpåsar kvar
Här är en till som är utan "karaktär" :-). Har PM:at dig:-)!
Margith
07-03-2012, 20:05
OK, nu är det ungefär 70 fröpåsar kvar  Och nu är det 60 påsar kvar....
Och jag har inte heller "karaktär". Har skickat pm till dig Margith.
En till som redan har trångt under belysningen men som ändå har svårt att tänka sig att frö inte skall få chansen att gro när dom nu finns tillgängliga
Margith
07-03-2012, 20:26
Ok, nu är det bara 20 påsar kvar.... Det här gick fortare än jag trodde Är det bara jag som redan börjar få platsbrist
CITAT (Margith @ 07-03-2012, 20:26)  Ok, nu är det bara 20 påsar kvar.... Det här gick fortare än jag trodde Är det bara jag som redan börjar få platsbrist  Skickat PM och hoppas finns ngt kvar!
Äsch, plastbritsen är redan infunnen! Mannen min hotar ju emellanåt med att kasta ut mig och mina fröer. Borde kanske vända på det och kasta ut honom (i gäststugan, alltså) så att jag får plats med mer fröer här i värmen!
merlin68
07-03-2012, 21:06
Du får Pm. Hoppas nån påse är kvar
CITAT (Peztis @ 07-03-2012, 21:47)  Äsch, plastbritsen är redan infunnen! Mannen min hotar ju emellanåt med att kasta ut mig och mina fröer. Borde kanske vända på det och kasta ut honom (i gäststugan, alltså) så att jag får plats med mer fröer här i värmen!  Låter bekant på något sätt  Lät ju som en bra ide hur som helst:-)!
ingaröbo
07-03-2012, 21:36
Jag blev så exalterad över fröerna så jag glömde mitt alias för att logga in, tredje gången gillt efter att ha kikat i anteckningarna så kom jag in här Har pm:at och hoppas det inte var för sent.
Margith
07-03-2012, 21:38
Nu är påsarna slut! Jag hade aldrig trott att det skulle gå så här fort.
Ni som har PM:t mig om att ni vill var med: Ni får PM imorgon.
Nu måste jag ta en kvällspromenad med hunden och sen är det sängen som gäller.
ingrid fuxwall
07-03-2012, 21:38
Är det redan slut! Har ju en hög med fröpåsar som jag tänkte skicka med i nästa vända
Ingrid, du får ta med till marknaden!
Margith
08-03-2012, 10:31
Nu har jag PM:t de som hann vara med på det här.
Får jag be er om en sak? Snälla skicka kuvertet till mig så fort som möjligt.
Jag vet hur otålig jag är när jag väntar på frökuvert, så jag vill returnera kuverten så fort som möjligt. Men ska jag hitta en brevlåda som klarar lite tjockare kuvert måste jag ta bilen och åka in till stan. Det vore suveränt om jag kunde ta med alla kuverten på en enda resa.
CITAT (Margith @ 08-03-2012, 10:31)  Nu har jag PM:t de som hann vara med på det här.
Får jag be er om en sak? Snälla skicka kuvertet till mig så fort som möjligt.
Jag vet hur otålig jag är när jag väntar på frökuvert, så jag vill returnera kuverten så fort som möjligt. Men ska jag hitta en brevlåda som klarar lite tjockare kuvert måste jag ta bilen och åka in till stan. Det vore suveränt om jag kunde ta med alla kuverten på en enda resa. Mitt kuvert ligger på lådan! Töms inte förrän 17 så du bör ha det i morgon!
Jag hann aldrig posta mitt brev så jag postar det i morgon. Sorry! Förresten, det borde funka bra med ett vanligt kuvert, va? Inte vadderat, alltså. Satte dubbelt porto också. Just ja, Margith! Ville du ha några palsternacksfröer? Jag har White Gem som är den vanliga i butikerna samt även en sort till, vad den nu hette...
Margith
08-03-2012, 18:49
CITAT (Peztis @ 08-03-2012, 16:41)  Jag hann aldrig posta mitt brev så jag postar det i morgon. Sorry! Förresten, det borde funka bra med ett vanligt kuvert, va? Inte vadderat, alltså. Satte dubbelt porto också. Just ja, Margith! Ville du ha några palsternacksfröer? Jag har White Gem som är den vanliga i butikerna samt även en sort till, vad den nu hette...  Vilket slags kuvert ni skickar till mig avgör ni helt själva. Jag skulle nog själv ha valt ett alldeles vanligt kuvert... kanske bifogat en bit bubbelplast? Palsternacksfröer fanns det kvar i grönsaksfrökedjan, så jag tömde ut en tesked till mig och såg till att resten av påsen skickades till den... vem det nu var  ... som också ville prova. Så jag har fröer så att jag klarar ett första så-försök
Margith
13-03-2012, 13:09
Idag har de sista kuverten kommit till mig. Ikväll fördelar jag fröerna och imorgon på lunchen åker jag in till staden och postar kuverten i en brevlåda som töms samma dag. Så nu vet ni att kuverten kommer torsdag eller fredag. (Min brevbärare brukar se lite konstigt på mig när jag har stått flera dar i rad och väntat på honom  ) Får jag sen passa på att ge ett kollektivt tack till alla er som skickat en liten söt hälsning till mig. Det är absolut ingenting jag förväntar mig, men jag blir väldigt glad över det Tack alla för det här årets frökedja. Står jag på benen nästa år, så gör vi om det; eller hur?
Naturligtvis ska du ha ett stort och innerligt TACK  Var så ivrig att få iväg kuvertet så jag glömde hälsningen. Hoppas verkligen att frökedjan tack vare ditt årliga initiativ och arbete återkommer många år framöver.
Ja kan bara instämma! Hoppas du "står på benen" länge Margit :-)! Tack igen!
Oj, nu kom jag på vad jag missade! Jag skulle ju skriva ett kort och tacka men hann aldrig göra det. Men jag kom i alla fall ihåg att skicka med ett kuvert med lite palsternacksfröer av en annan sort. Men TACK SÅ JÄTTEMYCKET för att du har tagit dig tid och ork att fixa dessa kedjor åt oss!
Instämmer med föregående talare! Tack för ditt ork och engagemang! Vill du ha hjälp med ngt framöver eller på jakt efter ngt speciellt så hojta bara till!!!
TACK!!
Tack snälla Margith! Kuveret kom idag med flera roliga sorter jag inte ens visste hur gärna jag ville ha :-)! Nu blir det till att så en del direkt!
Här med! Blev särskilt glad för en klematis. Kul!
Riktigt trevligt att komma hem o hitta brevet i lådan.  Börjat grovsortera, vissa var verkligen kul att hitta andra ska övervägas. Platsen under belysning är redan lite begränsad. Kanske får arb kamraterna chans att plocka bland de påsar som blir kvar. Men mer troligt är nog att jag skaffar fler ljusrörsarmaturer.
ingrid fuxwall
15-03-2012, 19:39
Glömde tacka dig för ditt engagemang - gör det här och nu
merlin68
15-03-2012, 20:01
Tack snälla Margith. Fröerna kom idag och jag blev så jätteglad, rena julafton  Och jag fick fröer av aklejruta, du måste vara synsk Kramar merlin
Ja, TACK igen snälla Margith.Fick också fröerna igår och blev jätteglad!
Tack så hjärtligt än en gång! Jättefina fröer! Just nu är alla krukorna upptagna av diverse grönsakssodlingar, men så fort de blir lediga efterhand ska det sås blommor så det står härliga till!
sofia75
19-03-2012, 21:47
Mina har också kommit. Tack så jättemycket!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|