KRT
Finns det ngon allmn "standard" fr faststtning av hyllor och annan inredning i vxthus?
Kan man tex kpa hyllsystem frn Sknska byggvaror och stta i ett Euro-serre frn Willab? Kan man kpa skugg-gardin avsett fr Juliana-vxthus och f det p plats i Euroserre? Kan man kpa Willabs fll ner-hyllor och stta i ett vxthus frn Sknska Byggvaror?

Eller mste man kpa allt frn samma leverantr? Tycker tex det verkar idiotiskt att betala 1000 :- fr en skugg-gardin avsett fr Euroserre, nr Willab har skugg-gardin till Juliana fr 149.... Och varfr betala mnga hundralappar fr Euroserres hyllor, nr man kan kpa Juliana-konsoller och sjlv gra hyllor i valfritt material?

Ni som har vxthus frn olika leverantrer, hur har ni gjort med inredning och tillbehr???
jaj-51
Hej.
Jag har ett Euroserre.
Kpte lite skruvar fabrikat Juliana till upphngningar.

Taket brukar jag rulla med "skugpasta" funkar fint och regnar bort till slutet av sommaren
Gardiner har jag bara p vggarna syd och vst. anvnder billig vanlig skuggvv.
KRT
CITAT (jaj-51 @ 08-03-2012, 08:09) *
Hej.
Jag har ett Euroserre.
Kpte lite skruvar fabrikat Juliana till upphngningar.

Vad menar du m upphngningar? Och fungerar julianainredning i euroserre eller mste man modifiera, bja och borra?
Anki V
Jag har nyligen ftt ett litet vxthus frn Sknska byggvaraor som ska inredas nu i vr.

Jag hade samma fundering s Lady Hamilton som r en erfaren vxthusodlare lnade ut krokar och glor av olika slag som jag fick prova. Det verkar som det finns en standard. Ok vissa var lite trgare men jag behvde inte anvnda verktyg fr att f fast krokarna.

Olika konsoler och hyllsystem har jag inte provat men det borde ju vara samma mtt p upphngningsanordningarna.

/Anki
KRT
Toppen, tack Anki! Det var precis det jag hoppades, men man kan ju aldrig vara sker smile.gif

Jag funderar allvarlig p ett EuroSerre, men tycker deras inredningsprodukter r ljligt dyra i mnga fall, dremot verkar Juliana-produkterna vettigare i pris - och ven Sknska Byggvarors inredningsdetaljer.
terima
jaj-51 var kper du vanliga skuggardiner och vad r det fr frg?
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon