ingrid fuxwall
Nu håller jag på och sår och när jag beställde från STA så gick jag mest efter utseendet på blommorna så nu sitter jag här och vet inte vad jag har - snälla hjälp mig med följande;
Draba aizoides, har förstått att det surjordsväxt eller missförstod jag saken?
Androsace - vad är det för sorts växt?
Acea rosea - inte en susning, vet Ni?
Actaca asiatica?

Hoppas på hjälp från Er
RibesRubusVitis
Draba aizoides (Barrdraba) står bara ”normaljord”.
Androsace är en grusviva.
Acea rosea är en stockros.
Actaea asiatica (stavning) är en trolldruva.
ingrid fuxwall
Tack för dina svar men ...
Vad är Draba aizoides för typ av växt?

Androsace är alltså en sorts stenpartiväxt?

So0m sagt tack för dina svar
Gunilla T
CITAT (ingrid fuxwall @ 08-03-2012, 19:41) *
Tack för dina svar men ...
Vad är Draba aizoides för typ av växt?

Androsace är alltså en sorts stenpartiväxt?

So0m sagt tack för dina svar

Det finns många olika namnsorter av såväl Draba som Androsace det är alpiner eller stenpartiväxter som vill ha väldigt väldränerat i marken. Blanda upp jorden med grovt grus innan du planterar.

Det bör finnas ett namn till på Androsace, det är omöjligt att veta vilken växt det är annars.
ingrid fuxwall
Tack för svar!
Har sått 48 stycken olika sorters frön, de sista dagarna. Alla tar sig inte - hoppas givetvis på full pott men om så skulle det inte finnas plats under lysrören
Gunilla T
Androsace är mycket trevliga växter, även Draba. Jag har bara en Draba, tuvdraban tyvärr ingen bild men hittade en bild på en av mina Androsace - Androsace sarmentosa som på svenska heter revviva.

[attachment=68437:DSCN03440001.JPG]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon