lewellyn
Mina fina pelargoner som hade fått komma upp från vintervilan klarade inte köldknäppen vi hade för ett par veckor sedan då vi var utan ström verkar det som. Vi hade runt +4 inomhus, men med kalldrag i fönstren där de står. De ser stendöda ut alla 18 sad.gif Är det bara att kasta och vänta på årets pelargon-erbjudanden eller kan de gå att rädda? Det är bara bruna stammar kvar... sad.gif
inglan
Hej!
Så tråkigt för dig, men släng inte än. Vänta och se, det kan finnas liv i dem. Min erfarenhet är att pelargoner tål någon frostgrad även om de inte gillar det. Hoppas att iaf några kommer igen, ha lite tålamod och sköt om dem så håller vi tummarna! tummenupp.gif

Hälsningar Inglan smile.gif
kentbra
Jag hadde i fjol för bråttom att ställa ut mina i kallväxthuset.
Kom tre nätter med kyla ner minus 8 grader.
TRrodde alla hadde dött.
Men klippte ner dem, ända ner till jordytan. De fick sedan bara stå där och jag vattnade ibland.
Mer än hälften kom. Men det tog nog 6 veckor innan man såg något liv.
Så ge inte upp.
lewellyn
Jag testar att klippa ner dem (stammarna är snustorra och helt döda) och avvaktar i någon månad till då... smile.gif Bör jag plantera dem i ny jord kanske?

Skam den som ger sig som sagt!
ingrids
Jag och mor väckte just en "död" pelargon helt utan omplantering så det kanske räcker att plantera om när den har kommit igång lite mer rejält. Nu planterar vi ju inte heller om pellisarna varje år utan mer vartannat/tredje ...
Motti
Du kan gott prova med omplantering eller också att ge dom gödning men vattna inte så de står blöta hela tiden.
Bassam

Hej
Du kan skrapa lite av bark om det är grönt och mjuk under bark , det betyder att de lever.
H.Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon