Full version: katalog med blommor
Emilia
Hej!

Nån som vet om det finns nån katalog som heter Bacers el nåt? som har massor med olika blommor. min moster hade den förr & hon trode den hette så. har försökt leta på internett men inte hittat nåt. skulle vilja få tag på den om den fortfarande finns.
Berith
Kan vara Bakker hon menade. Sök här på forumet så hittar du olika trådar med "varningar" för det företaget. unsure.gif
Tittiluringen
men katalogen kanske är ofarlig? tongue.gif

T-luring wub.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Japp katalogen är ju färggrann, själv har jag använt den till att göra egna vykort.

Men ska du skicka efter växter finns det bättre firmor, så ska du skicka efter, tala om vilken typ av växter du är ute efter, så får kommer du säkert få en hel del tips om bra firmor här på forumet.
Emilia
okej så den e altså inte så bra. nej de va så att jag gärna skulle vilja ha ett persikoträd & ja vet att dom hade de där förr. jag ska försöka plantera persika men jag har inte fått tag på nån en.
Maria i Helsingborg
CITAT
men katalogen kanske är ofarlig?
T-luring

Det beror helt på tjockleken på plånboken! biggrin.gif
Tittiluringen
laugh.gif jo det förstås, eller om man retar upp nån och dom försöker slänga katalogen på en tongue.gif

jag har iaf beställt katalogen för DEN kostade inget.... sen gäller det att ha alla varningar i tanke när man sitter och dreglar laugh.gif

Tittiluringen wub.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Man brukar kunna kontakta sin lokala trädgårdsbutik (ej de stora varuhusen som plantagen) de brukar kunna ta hem växter på beställning och det brukar oftast inte kosta något extra.

Japp Bakkers brukar ha persika men de sorterna de brukar sälja är ej härdiga de som brukar odlas i Sverige heter Frost(zon 1-2) och Anna-Helena (zon 2-3)

En postorderbutik som har persika är:

Örtagården som säljer Frost http://www.ortagarden.com/ De säljer även en hel massa olika växter som småplantor.

Tänk på att när man skickar efter på postorder kan det hända att det är mindre exemplar av växterna än de man kanske kan lyckas få tag på i butiken.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon