Full version: ingefära
katah
Jag har börjat spana efter ekologiska ingefärarötter i matbutiker men inte hittat någonstans.
Är det hopplöst eller har någon lyckats hitta en?
Piccante
Vet ju inte var du bor men i Göteborg finns Ekostore och kooperativet FRAM som bara säljer ekologisk mat, skulle kolla hos dom. Bor du utanför storstäderna så kolla på någon COOP-butik. COOP har Sveriges största sortiment av ekologisk mat.
Piccante
sen finns det här med http://www.hedenborgs.se/ingefara---p-122-c-106.aspx
RibesRubusVitis
Om vi utgår från att du tänker plantera roten, är det kanske inte så livsviktigt att själva utsädet är "ekologiskt". Tids nog måste eventuella rester av bekämpningsmedel ha urlakats och skörden blir ekologisk, förutsatt att odlingen är det.
katah
Markus, tack för tipset om Hedenborgs!
Tyvärr bor jag inte nära Göteborg, men jag drunknade på sidans innehåll och
vi sade att kanske vi kan göra ett utflykt ditåt någon gång och beställa en årsförbrukning av många varor.

Jag har inte varit på ett tag på någon Coop, men ska göra ett försök nästa vecka.
Visst kan jag köpa en icke-ekologisk också, men om det går att hitta eko-ingefära är det alltid bättre!
katah
Jag letade och letade och letade i coop och var på väg att ge upp, när
jag hittade dom: ekologiska ingefärarötter! yahoo.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon