dala
Skulle vilja ha lite tips och rd hur jag ska beskra detta tv r gamla ppeltrd. Jag r osker p hur man ska gra i toppen. Dr r det flera skott. Jag vet heller inte vad som r toppskott och konkurrensskott. Tacksam fr all hjlp!

[attachment=68483:Photo_20...16_25_04.jpg]
Bassam
Hej
Du kan ta bort skadad grenar och grenar som korsa andra sedan du kan vlja grenar som passar dig, Med form som du tycker om.
H.Bassam
Cilla
Du behver f igng tillvxten innan du planerar beskrning. Trdet br vxa med ca 50 cm per r eller mer, och detta ser ut att ha vuxit mindre n 1 dm frra ssongen.

Antingen r det fr trng vxtbdd (hl eller grop). Grv ett spadtag ned (ca 30 cm) i en cirkel som blir 2-3 meter vid runt hela trdet, vnd p grsmattesvlen eller skaka ur kokorna frn jord tillbaka till vxtplatsen, fyll p med 2-3 sckar kogdsel och stoppa ned fr frn ettriga vxter i vxtbdden som skuggar och ger jorden liv (t ex grngdslingsfr eller slingerkrasse).

Och/eller s har du inte stdvattnat. Det hr trdet behver 30-40 liter vatten i veckan under bladssongen.

Prova med de hr tv sakerna, se trdet vxa och beskr frst vren efter det brjat vxa. D kan vi komma med bra beskrningstips ocks!
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon