stina på grönkulla
Hej,

Har sett ut platsen för mitt kommande växthusbygge. Problemet är att en av mina paradisbuskar står lite i vägen. Nu står busken i halvskugga. Inget skulle göra mig gladare om det gick att flytta den till framsidan av huset (söder).
Klarar paradisbusken en flytt? Jag tänkte i så fall helt enkelt gräva runt och få med så mycket rötter som möjligt. Då busken är jättestor kanske jag får flytta lite i taget, tänkte jag.
Vad tror ni?

Tack på förhand och ha en trevlig dag!
thanks.gif
Bassam
Hej
Du kan flytta den nu.
H.Bassam
Aqvakul
Bra tid att flytta nu om du kommer ner i jorden med spaden.Klipp ner alla grova skott/grenar och försök att få med så mycket som möjligt av rotklumpen. Förslök få upp den på en presenning eller motsvarande och släpa den till den nya platsen, som redan är förberedd för plantering. Vattna rejält varje vecka fram till oktober. Lycka till med flytten av min favoritbuske...
stina på grönkulla
Perfekt! Då blir det fram med spaden till helgen. Visst är det en fantastisk buske! Helt oslagbar faktiskt.
Stort tack till er för svar!
smiley_small_hug.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon