Full version: senapsspenat
Eva i Skåne
Jag har aldrig hört talas om senapsspenat förr, men på Tradera.se fanns det fröer att köpa och jag har beställt en fröportion för en tia. Det låter spännande, men vad är det egentligen jag köpt?
Min grönsakskunniga svägerska, tillika vegetarian, hade inte hört om den utan tänkte på ruccola som hon tycker är lite senapssmakande.
MRLINDELL
Inte Senapspenat väl, men Sandsenap eller Senapskål brukar det kallas.
Ingrid på Västkusten
CITAT (Eva i Skåne @ 14-03-2004, 21:34)
Jag har aldrig hört talas om senapsspenat förr, men på Tradera.se fanns det fröer att köpa och jag har beställt en fröportion för en tia. Det låter spännande, men vad är det egentligen jag köpt?

Du har antagligen köpt en asiatisk bladgrönsak, kika gärna på t ex Runåbergs fröer för mera info elelr Lena Israelssons fina bok ( som var pår ean).
Borde inte vara ruccola men vem kan vara säker i namnförbistringens djungel på Tradera t ex :-)
Du kan ju alltid maila säljaren å fråga vart fröna kommer ifårn. Om det är öppet pollinerade frön eller det som blev kvar av förra årets fröportioner.....

Om det är en asiat så sås den bäst i mitten av sommaren den går bara i blm på våren som en raket!

Hälsar Ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon