Pius
Hörde på radion att den första sättpotatisen i Skåne sattes ner i jorden idag.

Blev lite sugen på att sätta potatis i hinkar men påmindes samtidigt om mitt fiasko för några år sen då jag hade hinkarna i växthuset. Potatis fick jag nog aldrig några, men potatislianer. giggle.gif

Men borde det inte gå att ha dem i växthuset tills de växt lite och sen under nätterna?

Pius

Fru Forss
Hej!
Självklart kan du det. Vi har redan satt potatis i hinkar som vi har i växthuset. Du kan ju prova och ha några som du ställer in på nätterna och se vilket som blir bäst.
Lycka till!
Pius
CITAT (Fru Forss @ 14-03-2012, 17:22) *
Hej!
Självklart kan du det. Vi har redan satt potatis i hinkar som vi har i växthuset. Du kan ju prova och ha några som du ställer in på nätterna och se vilket som blir bäst.
Lycka till!

Vilken sort använder du och hur lång tid tar det innan det blir några potatisar?

Pius
Fru Forss
Jag tog Early Puritan som jag sparat sedan förra året. Den räknas ju inte som extra tidig, bara tidig. Räknar med att ha klara potatisar i bra storlek om drygt 2 mån.
Iren
Förra året satte jag tre Asterix i en murarhink den 17/3, jag hade massor av potatis till midsommar, helt ok o smakade bra. I år satte jag Maris Peer som jag hittade i lagom 1-kilos påse på Netto.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon