vincze
Har planterat massor av olika chiliplantor och dem har kommit fint.
Nu undrar jag hur varmt det behöver vara på min inglasade balkong innan jag kan plantera om dem där i de riktigt stora krukorna?!?
räcker det med att det inte är risk för frost eller finns det en minimum temp på natten? på dagen värms redan balkongen upp till 20 grader och har sol hela dagen.

(nybörjare på allt grönt)
Iren
Om temperaturen går under ca 12 så stannar dom upp i tillväxten. Har du möjlighet att sätta en termometer i uterummet som du kan kolla max - min temp på så kan du ju stämma av innan du sätter ut något. Det är ju kul du fått så fina plantor och synd om dom behöver få för kallt nån natt. Lycka till hur som helst :-)!
vincze
CITAT (Iren @ 15-03-2012, 19:01) *
Om temperaturen går under ca 12 så stannar dom upp i tillväxten. Har du möjlighet att sätta en termometer i uterummet som du kan kolla max - min temp på så kan du ju stämma av innan du sätter ut något. Det är ju kul du fått så fina plantor och synd om dom behöver få för kallt nån natt. Lycka till hur som helst :-)!

tack.. då får det vänta ett tag innan dem planteras ut där=)
wagonmaster
Hej ville inte starta en ny tråd så jag har några frågor om chili. (har också en inglasad balkong).
Har satt en sort i en pluggbox för 8 dgr sedan men är sugen på att så andra sorter samt styrkor är det för sent nu?
På min fröpåse står det förkultivering jan-mars

Är också en novis när det gäller odling på balkong.

Mvh
Mig
Bock
Försent är det aldrig men risken är att du inte hinner få så mycket chili men åt andra sidan så kan du övervintra dessa plantor och kommer då att få en massa nästa år istället.....

Lycka till och sätt de sorter som du vill ha....
Ingegerd.F
Jag har också många fina chili plantor i vårt uterum. Nu när det har varit minusgrader på natten kan temperaturen gå ner till ca 7 grader plus under natten, för att sedan under dagen när solen skiner hamna på ca 25 grader.

Tror ni att planterna blir stressade. Borde jag flytta in dem på natten? Jag tycker att det ser ut som de stannat av i växten.
Bock
Under 12 grader någon natt är väl inte hela världen men om du vill att de ska växa till sig så bör du ligga runt 15 grader och uppåt...

Lycka Till !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon