mamamaggan
Jag vill ha tag på fina sticklingar av fuchsior och vill inte köpa av företaget utanför Norrköping.

Var köper ni era ?
KRT
Tyvärr ingen aning, men jag bevakar tråden eftersom jag också är ute efter fina fuchsior smile.gif
Ugglemormor
Jag har beställt ett par gånger fr. stället ni nämner, men har inte lyckats med att övervintra dem. ... confused.gif tyckte att det inte fanns fel på deras fuchsior, men så blidde det......
Förra året köpte jag mina under vår resa i Tyskland och dom kommer nu efter vintern .... tummenupp.gif
Ska göra samma sak till våren, handla dem där under vår resa....... och massa annat som vanligt ...... tummenupp.gif
Peztis
Har du kollat på Tradera? Där brukar man ju kunna komma över roliga pelargoner. Eller vill du helst att det ska vara en butik du kan gå till?

Ska du till mässan i Älvsjö så brukar det finnas mycket där att köpa, där köpte jag flera förra året som blev jättefina. Har inte tagit upp dem från vintervilan/-döden ännu men har en hel del sticklingar som frodas i pannrummet också.

mamamaggan
Jodå Tradera finns ju men ibland kan det vara säkrare att köpa från företag.

Orkar tyvärr inte åka på mässan .

Ingen som skickar efter fuchsiasticklingar och kan rekommendera något bra företag ?
Ugglemormor
Tyvärr, har endast anlitat den som ligger utanför Norrköping och det har ju funkat bra, fina sticklingar men tyvärr har jag inte kunnat övervintra dem lika bra som de jag köpt i Tyskland, vilka är ju redan stora i för sig och inga sticklingar.
Kanske någon annan vet mer om detta? confused.gif
mamamaggan
Jag , och flera med mig , har ingen bra erfarenhet av den där firman så det är därför jag söker efter andra ställen.
Anki på Öland
fuchsiasällskapet har en sida med länkar till inköpsställen.
mamamaggan
CITAT (Anki på Öland @ 21-03-2012, 22:26) *
fuchsiasällskapet har en sida med länkar till inköpsställen.

Du är guld värd Anki ! Tack så mycket !

Nu har jag att välja på .
Ugglemormor
Tack Anki,

Ska försöka att beställa där om jag behöver fler av den sorten ......
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon