Nu har jag sått i de två Granplants-brätten jag kom åt (övriga är insnöad i en lada...sucka)
Ja, de där öppna skårorna fungerar ju som luftbeskärning, men den öppna ytan är minst lika mycket som "stängd" yta och jag tänkte att på de där små cellerna kanske det är för mycket?
Nu gjorde jag iaf så att jag trängde ner boxen i en plastkasse, precis så att det blev en tight vattentät behållare runt hela, fyllde med jord och satte dem på en bricka...och ned med fröna.
Hade dessutom sådan tur att locken till mina redan befintliga sk miniväxthus passade
perfektSå nu har jag helt utan en enda spenderad krona, gjort mina egna pluggboxar som tar 70 st små plantor per brätte. Tjohoo!

Dessutom, hålen i brättena är räfflade invändigt, sådär som Rootrainers är, har luftbeskärning samt ett ganska stort hål undertill perfekt för att pilla upp/ut plantan med en pinne när den ska omplanteras.
Jag är nöjd med livet idag

Nu ska jag bara bygga iho en ram av lagomt höga lister, måla den vit, och använda som maskering av mina fula hemmabyggen.
Och de två underdelarna till miniväxthuset kommer jag att använda som undervattningstråg till omskolade
plant i större krukor.