Full version: Wegbbläsare standard
Alba
problemet löst - jag behövde bara skriva här så hittade jag svaret själv. slap.gif
skånepåg
Chrome, behöver man säga mer smile.gif
Bengalow
Jepp, Internet Explorer t.ex. ...är bäst
ängsvädd
Vad var frågan - nyfiken smile.gif

Jag har IE som standard och Firefox som jag använder ibland pga att de har ett visst tillägg som jag vill ha smile.gif

När frågan kommer upp om jag vill ha Firefox som standard så klickar jag på Esc-knappen på tangentbordet o rutan försvinner smile.gif
skånepåg
Ni firefox anhängare, vad använder ni webbläsaren till?
Alla tillägg som finns till firefox finns till chrome och även många andra om man skulle behöva, chrome är duktig på att koda om/omvandla allt, Jag dumpa firefox för 4 år sen när de släpptes och snabbare och enklare och säkrare webbläsare finns inte.
Sen att den översätter sidor om man vill direkt istället för översätta sidan med länk som på bara google translate, förenklar mycket på olika sajter...
Finns ett par trådar här om Chrome och de säger detsamma, snabbare webbläsare finns inte, och med ett Google konto så har du tillgång till allt typ på vilken dator eller mobil var du än är med alla bokmärken och appar, Google har jäkligt bra tjänster och allt samlat på en plats.....
Och mycket mer smile.gif
Alba
CITAT (ängsvädd @ 20-03-2012, 10:00) *
Vad var frågan - nyfiken smile.gif

Jag har IE som standard och Firefox som jag använder ibland pga att de har ett visst tillägg som jag vill ha smile.gif

När frågan kommer upp om jag vill ha Firefox som standard så klickar jag på Esc-knappen på tangentbordet o rutan försvinner smile.gif

Jag hade angett Chrome som standard men vill inte ha det så. Jag ville byta tillbaka och hittade inget alt. Jag öppnade IE genom en genväg på skrivbordet och då öppnades det i Chrome.
När jag sen öppnade IE via start så blev det rätt och då kunde jag ange den som standard.

Jag är på G att använda Chrome som standard men är inte där än - det är väl en vanesak antar jag.
skånepåg
Det finns en inställnig för det i menyn nån stans, annars borde det ju komma upp när du öppnar en annan webbläsare som val att ha den som standar? Det gör det när jag testar mina tongue.gif
Gossen Ruda
Jag kör fortfarande med IE och är inte missnöjd. Jag skulle aldrig gå över till Chrome men det beror bara på en sak, Google. Jag ogillar starkt deras oblyga sätt att ta över nätet för sina egna grumliga syften och binda upp användarna. Det klagas högt och lågt om olika lagförslag som skall styra upp nätet samtidigt som andra frivilligt tar på sig Googles koppel. Vänta bara tills de byter till strypkoppel och tar fram piskan.
skånepåg
Finns applikationer för det, precis som varje webbläsare eller bara mail som de läst i 30 år, tror du google är ensam om det? tongue.gif
Så har det varit sen internets början, allt du gör på nätet loggas men finns sätt att undgå det tongue.gif
Robbanp
Opera!

Har funnits länge och är väl beprövat, vinner alla snabbhetstester jag sett och är relativt lokalproducerat (Norskt om det inte köpts upp av någon).
Pirum
CITAT (Robbanp @ 20-03-2012, 11:29) *
Opera!

Har funnits länge och är väl beprövat, vinner alla snabbhetstester jag sett och är relativt lokalproducerat (Norskt om det inte köpts upp av någon).

Mmm, jag har använt Opera sedan åtminstone version 5.nånting (2001) och eftersom jag då (och under många år) hade riktigt usla och långsamma datorer var snabbhet, effektivitet och smidighet (med exempelvis mouse gestures) något jag tyckte om.

Numera använder jag Opera 12 (förhandsversion) och synkar bokmärken, utseende och reklamblock mellan de olika operativsystem och datorer jag brukar använda (Win7, OSX, Linux Mint Debian). Smidigt, smidigt. (Vet att andra browsers numera också kan synka, men Opera hade det redan 2007, och det är nog tidigare än de flesta konkurrenterna, jag finner få skäl att byta från Opera - och sedan några år använder jag Opera även i mobilen - rekommenderas)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon