jaj-51
Lysdioder är nog bra men priset är fortfarnade mycket högt.

De ny modena lysrören typ T5 är ett stort steg framåt när det gäller energibesparing.
En reflektor är jätte bra, ljuset hamnar där vi vil ha det.
Sskilnaden kan var 4ggr så mycket mer ljus ner på växterna.

En armatur med reflektor för två T5 lysrör
Armatur

Lysrör lämpliga för plantuppdragning
(Kelvin= 8000 den blå färgen som är bra för tillväxten)
Osrma 28W 880 HE Skywhite 8328550 kostar 60kr + frakt

Som vanligt en hake!
Till armaturen behövs ström och den saknar kontakt/sladd och är avsed för fast instalation.
Behövs någon kunnig för att fixa dett ....
KRT
CITAT (jaj-51 @ 19-03-2012, 22:30) *
Som vanligt en hake!
Till armaturen behövs ström och den saknar kontakt/sladd och är avsed för fast instalation.
Behövs någon kunnig för att fixa dett ....

Jag brukar tjata på min man tills han gör det åt mig smile.gif Å andra sidan borde det inte vara så svårt - jag kanske ska be honom lära mig i stället så slipper jag tjata på honom.

Kom iaf på en jättebra sak, man kan ju använda sig av tygsladd eftersom de är mycket mer hanterbar än stela plastsladdar. Förenklar när man har mindre ytor att röra sig på.
jaj-51
CITAT (KRT @ 20-03-2012, 07:04) *
Jag brukar tjata på min man tills han gör det åt mig smile.gif Å andra sidan borde det inte vara så svårt - jag kanske ska be honom lära mig i stället så slipper jag tjata på honom.

Kom iaf på en jättebra sak, man kan ju använda sig av tygsladd eftersom de är mycket mer hanterbar än stela plastsladdar. Förenklar när man har mindre ytor att röra sig på.

En förlängnings sladd "bara" att skruva bort hon kontakten.
Anslut den i armaturen och fixa en DRAG AVLASTNING.
Inte så kul om den strömförande kabeln råkar lossa från armaturen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon