ulrikalinder
Hej!

Jag har en "Green line master junior" som har funkat jättebra för mig, tills det blev riktigt kallt i januari, då den frös rakt igenom.
Nu är det mars, allting har tinat upp långsamt, och likaså komposten. Men en sak fattas: maskarna! Istället har jag fått ca 3 miljarder fluglarver. Och i övrigt stinker det helt förfärligt.

Jag rör om, strör i sågspån, kvistar, köpte kompostströ idag....Är det någon som varit med om liknande? Kan en kompost bli för äcklig så att maskarna inte ens vill återvända?

Jag kanske bara ska ha is i magen och vänta in dem, men blir så bekymrad.

Tacksam för svar!

mvh /Desperat Amatörkompostör
mojan
Min erfarenhet är att de kommer, även de år när komposten har frusit.
Så ha tålamod!
mamamaggan
Man kan inte få igång den genom att hälla i ljummet/varmt vatten ? Har ingen kompost men så gör vi med vår mulltoa.

Den fryser till på vintern för vi har den inte igång då. Varje vår så kickar vi igång den med rätt så varmt vatten tills den tinar . Då är det bara vattenfylld " mull " i den och vi tömmer den för att dra igång en ny " kompost " eller vad man ska kalla det som blir i en mulltoa.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon