Full version: korogi
marie k
korogi verkar ju spännande, men hur får man tag på det? har inte sett några i mataffären nu, kanske är det inte säsong.
Scout
Jag har några korogiknölar kvar i en påse i kylen som jag glömt bort och inte ätit upp. När jag tittade igår så hade de redan börjat gro igen, med 2-3cm långa groddar. Jag skördade dem i november, så det är inte så konstigt, det är väl inte helt optimalt att förvara dem i kylskåp så länge, men det verkar var liv i dem i alla fall. Det är troligen bättre att sätta knölar som inte redan börjat gro.

De är riktigt goda och krispiga i t.ex. Wook, men det är dock ett helvete att få bort leran från dem, riktigt pilligt faktiskt. Borde vara lättare om man odlar i fluffig sand- eller torvjord

Om du bor i Uppsala kan du komma förbi och hämta, annars går det säkert att skicka i en sån där vadderad påse.
marie k
attans, jag var ju i uppsala igår (glömde kolla tråden!), men om du har några att avvara tar jag gärna emot per post, vore roligt att prova!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon