Full version: Odla bananer inomhus
heinrich_stubel
Går detta, omman bor i en lagom stor villa i Helsingborg? Tänker i så fall skaffa flera plantor och ha en hel odling hemma smile.gif Kommer bli äkta kubakänsla biggrin.gif
kentbra
Ska väl inte vara omöjligt.
Välj en sort med goda bananer och som inte blir för hög.
Lady Hamilton
Jodå sommartid går det utmärkt att odla bananer och snabbt växer de också. Hösten och vintern kan bli lite besvärligt eftersom de är kinkiga med temperatur och luftfuktighet för att inte formligen invaderas av spinn och annan ohyra. Men "skam den som ger sig" yes.gif testa om du vill. Att få plantorna att bära frukt är en hel vetenskap men det finns de som har lyckats så omöjligt är det inte. Det kan gå väldigt bra. Själv har jag lagt ner bananodlingen efter 2-3 års tappra försök. De gick inte alls ihop med mina Citrusar vid övervintringen
heinrich_stubel
Hurra yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif

Ska allt lyckas bli rik på min bananodling. Kubafebern börjar kännas av yahoo.gif
heinrich_stubel
Hade en härlig djungelkänsla hela dagen lång med en banan i vardera hand smile.gif
Martin_Blomberg
Mig bekant är det endast Rosa banan som kan ge frukt inomhus.
Jag har en själv och den började blomma efter ca 3-4 år. Jag köpte den som ca 15 cm planta.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon