Full version: underblomma
Fjortispower
Köpte rötter till mirabilis, innehöll 2 st. ska båda ner i samma kruka eller var för sig?
Eva i Skåne
Var för sig rekommenderar jag
Peztis
Var för sig!

De kan bli REJÄLT stora, beroende på sort. En jag har blir nästan en meter i höjd och bredd - på ett frö!
Fjortispower
Eftersom det var en akut fråga så hann jag plantera dem innan jag läste era svar. Därför blev det två i en ganska stor kruka, vilket inte visade sig vara det bästa alternativet. Den ena växer kraftigt med raketfart, vilket jag älskar, men den andra är bara pytteliten. Med den här farten lär den ena ha växt över och dominerat den andra helt om 1-2 veckor. Eftersom jorden är slut och jag inte vill störa rötterna hos den stora för att plantera den "lilla" för sig själv i egen kruka så får det väl bli som det blev tänker jag, så det gör inget den här gången! smile.gif
Eva i Skåne
Du kommer säkert behöva mer jord under säsongen så jag tycker du ska köpa en påse till och försiktigt gräva upp den lilla plantan och plantera för sig själv. Den kommer inte få en chans om den andra växer så mycket kraftigare. Tänk att du kan få glädjas åt två blommande krukor istället för en smile.gif
Bassam
Hej
Fråga kostar ingenting. så varför frågar man inte innan man planterar.
H.Bassam
Kryddan03
CITAT (Bassam @ 08-04-2012, 02:40) *
Hej
Fråga kostar ingenting. så varför frågar man inte innan man planterar.
H.Bassam

Det gjorde hon ju! Läs första inlägget. wink.gif
Att hon sedan inte hade möjlighet att vänta på svar då läget av någon anledning blev akut är en annan sak. whistling.gif
jaj-51
CITAT (Fjortispower @ 07-04-2012, 10:33) *
Eftersom det var en akut fråga så hann jag plantera dem innan jag läste era svar. Därför blev det två i en ganska stor kruka, vilket inte visade sig vara det bästa alternativet. Den ena växer kraftigt med raketfart, vilket jag älskar, men den andra är bara pytteliten. Med den här farten lär den ena ha växt över och dominerat den andra helt om 1-2 veckor. Eftersom jorden är slut och jag inte vill störa rötterna hos den stora för att plantera den "lilla" för sig själv i egen kruka så får det väl bli som det blev tänker jag, så det gör inget den här gången! smile.gif

Jag såde dessa inomhus ett år och fick blom samma år, "knölen" = roten kam övervintras på samma sätt som dahlia,
Lycka till jag tycker mycket om dem.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon