myy
Sättpotatisen är slut i handelsträdgården. Jag gissar att jag är alltför sent ute?
Inez
nej absolut inte, leta på andra ställen. granngården kanske?
Åsa, mälardalen zon 2
Slut?? Frågade du. Här har sättlöken precis kommit in i butiken de hade inte fått in sättpotatisen än när jag var och handlade i helgen.
myy
Jag har ryggskott, så jag skickade mannen och han fann endast ett par påsat mandelpotatis och sparrispotatis, vilket jag inte vill ha. I övrigt var bingarna tomma. Jag gissar att han inte frågade. Fast det kanske kommer en ny sändning.
solbrud
För bara några dagar sedan hade Coop här i Borås annons om sättpotatis-jag tror det var 7 st olika tidiga sorter. Så du kan ju kolla på närmsta Coop varuhus.
sofia75
finns även på Bauhaus, Plantagen, Hornbach, Blomsterlandet, You name it
myy
Tja, inte blomsterlandet här i alla fall (förutom sparris och mandel) och den lilla handelsträdgården hade bara en påse kvar, vilket kanske räckt, men det var också fel sort. Coop finns på en bussturs avstånd med, så det kan vara ett alternativ. Fast de har ingen trädgårdsavdelning vad jag vet. Tack för hjälpen!
Åsa, mälardalen zon 2
Förra året köpte jag sättpotatis i början av maj men det var något sent, butikerna brukar få leveranser mer än en gång. Tycker nog snarare det är lite tidigt just nu så jag gissar att butikerna bara tar in småpartier för att om några veckor då de flesta brukar köpa sättpotatis tar in större partier
Myosotis
CITAT (myy @ 23-03-2012, 08:10) *
fel sort

Vilken sort letar du efter? Jag ska beställa från Tyskland, se annan tråd, jag kanske kan hjälpa dig?
Johan på Blomsterlandet
CITAT (myy @ 23-03-2012, 08:10) *
Tja, inte blomsterlandet här i alla fall (förutom sparris och mandel) och den lilla handelsträdgården hade bara en påse kvar, vilket kanske räckt, men det var också fel sort. Coop finns på en bussturs avstånd med, så det kan vara ett alternativ. Fast de har ingen trädgårdsavdelning vad jag vet. Tack för hjälpen!

Hej Myy!

De flest av Blomsterlandets butiker får in sättpotatisen nu i dagarna. Så, nu vet jag ju inte vilken butik du varit i, men slut på sorterna var det helt säkert inte. De hade helt enkelt inte kommit in än.

Trevlig helg!

/Johan Jancke, Blomsterlandet
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon