Monarda
Beställde rosor från Odla och utskicket skulle börja i landets södra delar början av mars. Döm om min förvåning när leveransen dök upp här redan förra veckan. Rosor i mars i Dalarna går inte riktigt ihop så det blev till att plantera och ställa på altanen. Julia Renaissance och Clair Renaissance blev det i alla fall och dom ser ut att må bra än så länge. Nu till min fråga: Går spanska skogssnigeln på rosor? Här hos mig har jag gudskelov inga sådana ännu men jag hade tänkt skänka Juliarosorna till lilla barnbarnet med samma namn och som bor i trakter där det finns gott om dom.

[attachment=68714:DSC_0721.jpg]
Kajsa
Jag har inte heller mördarsniglar. Jag har läst på Göteborgs Naturhistoriska museums hemsida där det finns mängder av information om dessa odjur och där står att dom låter bli dom vedartade grenarna men kan kalasa på blommorna.
Undrar just hur dom kan ta sig upp till blommorna, knappast på en Rugosa gren väl ?
fvd
De har aldrig rört mina varken kläng eller vanliga.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon