Dragon
Sås direkt på friland när jorden reder sig apr-jun påsoligt läge.

Grotid 10-15 dagar höjd 50-60 cm.
Gåsis
Så kul! Och så bra, det börjar bli lite trångt här inne.

/Åsa
Maggan H
Tack Dragon, kul med fler fröer! tummenupp.gif Direktsådd är bra, håller med Gåsis, det börjar bli trångt, 3e lysröret fick tändas idag!
Rosmarin
Roligt med fler fröer! bravo.gif ...och som skriver Maggan och Gåsis; Vad bra att du har valt fröer som ska direktsås. tummenupp.gif Väntar med spänning.
Margith
Tack och bock, idag kom kuvertet.
Det är nåt väldigt bekant med de här fröerna, men än har jag inte kommit på vad det kan tänkas vara.
Peztis
Skoj! Idag kom kuvertet, vet inte vad det är.
Lady Hamilton
Även jag har fått fröer i dag Tack! men ännu inte hunnit kolla på fröerna.... jag är inte så nyfiken som vissa andra angel_not.gif

Jag gör det senare när jag kan "fnula" i lugn och ro.... hoppas, hoppas att jag denna gång kan "se" vad det är för fröer
Peztis
Jamen! Det är ju så hysteriskt kul med dessa kuvert. Att du kan hålla dig, förstår jag inte - jag sliter försiktigt upp kuverten innan jag ens tagit av mig ytterkläderna.

Undrar hur man sliter upp något försiktigt... g.gif
Rosmarin
Jag har också fått fröna idag och tackar så mycket!

CITAT (Peztis @ 28-03-2012, 19:40) *
Jamen! Det är ju så hysteriskt kul med dessa kuvert. Att du kan hålla dig, förstår jag inte - jag sliter försiktigt upp kuverten innan jag ens tagit av mig ytterkläderna.

Undrar hur man sliter upp något försiktigt... g.gif

Ja jag undrade just också det! giggle.gif
Anki V
Jag har också fått frön idag thanks.gif .

Jag gör som Ladyn...sparar det roliga tills jag i lugn och ro kan öppna brevet. I kväll kom jag hem sent från jobbet så jag har bara försiktigt känt mig fram över kuvertet och luktat lite....hm ingen speciell doft, eller är det kanske snuvan confused.gif .

I morgon kväll ska jag krypa upp i soffan, koka en kopp the och avnjuta en liten,liten bit mörk choklad medan jag funderar på vad det var i fröpåsen.

/Anki
Rosmarin
CITAT (Anki V @ 28-03-2012, 22:13) *
....

I morgon kväll ska jag krypa upp i soffan, koka en kopp the och avnjuta en liten,liten bit mörk choklad medan jag funderar på vad det var i fröpåsen.

/Anki

Så SKÖNT detta låter!
Dragon
Rosmarin har gissat rät blomma.gif
Peztis
Grattis Rosmarin! Detta är verkligen DITT år!

Så nu vet vi alla att nästa år ska vi häckla dig! giggle.gif
Maggan H
Jag fick också frö igår, tack Dragon! Har dock ingen gissning-än.... crazy.gif

Och Grattis till Rosmarin som redan har gissat rätt! Gud vad duktiga ni är som har gissat rätt på så många olika, i år tycker jag inte jag känner igen nåt... blink.gif
Peztis
Maggan, jag håller med! Det var svårt i år!
DykUnderYtan
Kuvertet har kommit även till mig! smile.gif

Direktsådd är bra, det blir det med mina frön också, som bör dyka upp under nästa vecka. smile.gif
hattstugan

Har också fått kuvert men inte en aning ännu vad det kan vara för frö!!
Rosmarin
CITAT (Peztis @ 29-03-2012, 15:59) *
Grattis Rosmarin! Detta är verkligen DITT år!

Så nu vet vi alla att nästa år ska vi häckla dig! giggle.gif

Tack! Jag är själv förvånad över att jag har kunnat känna igen/lista ut så många av årets fröer! giggle.gif
Dragon
Anki V har gissat rät blomma.gif
Anki V
Åh, tack så mycket!

/Anki
Peztis
Grattis Anki! blomma.gif

Och "ordningen" är återställd, delad förstaplats med Rosmarin! biggrin.gif
Anki V
Dragon!

Jag har aldrig sått den här förut men googlade och tycket den är jättefin. Att direktså hos mig är ingen hit. Endera så rensar jag bort groddarna i tron att det är ogräs eller då torkar eller fryser de bort.

Går det att förkultivera den inomhus? Jag har ett alldeles nytt växthus som jag skulle vilja prova.....skulle jag kunna så den där inne islutet avmaj och sedan plantera ut den?

/Anki
Maggan H
CITAT (Anki V @ 08-04-2012, 14:34) *
Dragon!

Jag har aldrig sått den här förut men googlade och tycket den är jättefin. Att direktså hos mig är ingen hit. Endera så rensar jag bort groddarna i tron att det är ogräs eller då torkar eller fryser de bort.

Går det att förkultivera den inomhus? Jag har ett alldeles nytt växthus som jag skulle vilja prova.....skulle jag kunna så den där inne islutet avmaj och sedan plantera ut den?

/Anki

Med tanke att du inte har så mycket tid tycker jag att du är alldeles för bra.... ranting.gif (Antagligen för att jag är så dålig på att gissa....) giggle.gif
Lady Hamilton
CITAT (Dragon @ 03-04-2012, 21:14) *
Anki V har gissat rät blomma.gif

Å då gissar jag AVIG angel_not.gif

(förlåt kunde inte låta bli giggle.gif att retas...)
Dragon
CITAT (Anki V @ 08-04-2012, 14:34) *
Dragon!

/Anki

Det borde nog gå att förkultiveraden
Dragon
Är det dags att bereta vad buset är nu ?
Anki V
Sådde förrförra helgen i växthuset och i helgen som vad kunde jag se en grodd. I morgon hoppas jag att fler har grott....rapport kommer efer helgen. tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon