Full version: så nu?
theca
ska jag så gurka o melon nu? eller vänta ännu?
hur e det med kosmos blomma?
CillaM
CITAT (theca @ 25-03-2012, 20:32) *
ska jag så gurka o melon nu? eller vänta ännu?
hur e det med kosmos blomma?

Har du ett bra ställe för gurka o melon så är det i sin ordning att så dom nu. Cosmos, en av mina favoriter bland sommarblommorna (som ger mängder med fröer, ta tillvara på dom!) sådde jag i bänkar de första åren i mitten av april (beroende på vädret) o satte ut i början av maj. Till slut frösådde de sig själva överallt.
theca
njaa, inte har jag nån jättebra plats inte..
cosmosen frösår sej nog inte här. bor du långt söderut? har en massa frön, både sådana jag tog själv ifjol o köpta..dom e så fina smile.gif
katah
Gurkan växer våldsamt, jag brukar bromsa mig och börja med gurkan först i mitten av april.
Ev. sätter jag en eller två tidiga slanggurkor som jag kan ha i växthuset redan i början av april.
Jag har uppvärmt växthus, om du odlar på friland eller på altanen skulle jag vänta lite.
Peztis
Jag som bor några mil norr om Sthlm brukar direktså cosmos. Har provat att förkultivera men direktsådden blev överlägset bäst för mig.
CillaM
CITAT (theca @ 26-03-2012, 20:12) *
njaa, inte har jag nån jättebra plats inte..
cosmosen frösår sej nog inte här. bor du långt söderut? har en massa frön, både sådana jag tog själv ifjol o köpta..dom e så fina smile.gif

Såg nyss att du bor i Finland men det ska nog inte ha nån betydelse för dina Cosmos. Men gör gärna som jag skrev o ta fröer allt eftersom de mognar. Då har du tills nästa år.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon