Maggan H
I år ska jag fylla på med kogödsel på påse i rabatterna är det tänkt och behöver också en massa säckar med blom/planteringsjord.

Har någon beställt och fått hemkört på pall och i så fall varifrån? Hade sparat en massa kånkande.... angel_not.gif
rosita
Här har vi en idrottsförening som skickar ut beställningslistor i grannskapet, man beställer vad man vill ha och allt levereras i slutet av april. De har bra priser på all jord och gödsel, men tyvärr lite sent att få hem det för mig.Jag har beställt ett år och det allra bästa var att de bar in det där jag ville ha det i trädgården. tummenupp.gif
octachoron
Ett år var det en idrottsförening som sålde jord och gödsel här också. Frakten till gården var det bästa.
Annars blir det mest kompostjord från återvinningscentralen nuförtiden.
Selma
Jag har mitt fritidshus två mil söder om Norrtälje. Eftersom jag inte har någon bil, måste jag få hemkört säckar med gödsel. Har nu hittat en firma på nätet som har Rölundas produkter, t ex planteringsjord och kogödsel för 85 kr per 50-literssäck. Firman heter på nätet trädgårdssländan.se. Är det någon av er som har erfarenhet av denna firma?
Peztis
Nä, jag måste också beställa hem!
På Måndag ska jag ringa ett lokalt företags om säger sig leverera jord.
Min svägerska har lastbil så jag måste kolla med henne vad hon vill ha för att leverera hem eltt lass också.

Någon som vet hur mycket en kubik med jord väger?
Ålgryte
CITAT (Selma @ 31-03-2012, 11:41) *
Jag har mitt fritidshus två mil söder om Norrtälje. Eftersom jag inte har någon bil, måste jag få hemkört säckar med gödsel. Har nu hittat en firma på nätet som har Rölundas produkter, t ex planteringsjord och kogödsel för 85 kr per 50-literssäck. Firman heter på nätet trädgårdssländan.se. Är det någon av er som har erfarenhet av denna firma?

Ja, jag beställde från dem för något år sedan. I år har jag efter rekommendation beställt från Tälje Trädgårdsprodukter De har lovat leverans före påsk och jag hoppas att snön försvinner och vårvärmen gör att jag kan plantera växterna från Odla i Täljes jord rolleyes.gif
ganskago
[quote name='Ålgryte' date='31-03-2012, 21:33' post='1533981']
Ja, jag beställde från dem för något år sedan. I år har jag efter rekommendation beställt från Tälje Trädgårdsprodukter De har lovat leverans före påsk och jag hoppas att snön försvinner och vårvärmen gör att jag kan plantera växterna från Odla i Täljes jord rolleyes.gif
[/quot

Lite nyfiken. Fungerade det bra med leveransen från Tälje? Har själv funderat på att beställa därifrån men inte kommit till skott ännu smile.gif
Ålgryte
yes.gif Jaa leveransen från Tälje fungerade utmärkt - säckarna staplade där jag önskat och fakturan i brevlådan!

Täljes jord har ingen innehållsdeklaration och jag tycker den är "renare" än Rölundas som innehåller många stenar och grenbitar.

Dessutom är Täljes säckar större - 70 l ! tummenupp.gif
ganskago
Vad bra! Då ska jag gå in och skicka iväg en beställning smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon