Full version: Chelsea Flower Show
smuleborg
Vi åker dit igen, jag kan verkligen rekommendera ett besök. 22-26 maj blir det i år.

Länk

Vi bokar flyg tidigt (jag tror det var i maj 2011, nästan gratis), och hotell för att hålla nere kostnaderna; jag gissar att det blir mycket dyrare att "ta en paketresa". Vi (jag mest, eller hur jag nu ska uttrycka det) älskar för övrigt London, ett dagspass på CFS, och så allt det andra: Tate; NG; Real ale; m.m. m.m. Atmosfären. Människorna. Flera flugor i en smäll. Underbart, en av årets resehöjdpunkter.

Någon annan odlait som ska dit?
smuleborg
Ingen mer odlait som ska dit?
smuleborg
Ett absolut sista nödrop, ingen mer odlait som ska besöka Chelsea Flower Show 2012?
octachoron
Hoppas besöket bliv trevligt!
Jag får nöja mig med att se det på TV, fast Alan Titchmarsh är verkligen en bra programledare.
vips
Det var grymt varmt i fredags, men vi härdade ut större delen av dagen ändå, man fick svalka sig med Pimm's så gott det gick. Trenden verkade vara det lite vildvuxna, kanske aningen trist ur ett nordiskt perspektiv, hur spännande är björkar med ängsblommor egentligen för oss? smile.gif

Några bilder från dagen, först vinnaren. Får se om jag kan vaska fram några fler senare...

mvh Magnus

[attachment=70272:_1030510.jpg]

[attachment=70273:_1030504.jpg]

[attachment=70274:_1030515.jpg]

[attachment=70275:_1030430.jpg]

[attachment=70276:_1030449.jpg]

Garden bliss
Fina bilder!
lamorran
CITAT (smuleborg @ 03-04-2012, 20:12) *
Ingen mer odlait som ska dit?

Jo vi var där på fredagen 25 maj. Det var sjukt många besökare ca 50000 pers ,trångt och svettigt 28 -29 grader.Ingenstans att sitta och ville man äta något fick man vakta ut andra besökare för att hitta någon plats att sitta och förtära mat.MEN DET VAR HELT FANTASTISKA BLOMSTERARRANGEMANG.Ångrar inte ett ögonblick det besöket. Reste f.ö med Allers som ska ha beröm för väl genomförda researrangemang. Lamorran
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon