Rosella
Vad händer med bebis-plantorna?

Hej!
Jag har dragit upp plantor till ettåringar under många år och aldrig har det hänt det som sker nu.
Jag har sått en liten, lila stockros som numera ligger ner. Den har fått två "riktiga" blad utöver hjärtbladen.
Tror inte att det är fallsjukan, drog upp en liten planta och den såg frisk och fin ut, ingen rutten stjälk.
Kan det helt enkelt vara så att de börjar bli för tunga och måste skolas om och sättas djupare?

På enstaka plantor hänger hjärtbladen och dinglar, men de andra bladen ser fina ut.
Behöver era råd!!
Mvh Maria
kerstin z5-6
Hjärtbladen trillar av naturligt så det är inget fel om de hänger lite
kanske dags för omskolning som du säjer smile.gif
Eivor på Väddö
Jag tycker det låter som det är sorgmyggor som är framme. Precis som du beskriver brukar mina plantor se ut när det varit där och lagt ägg i jorden och larverna utvecklats och börjat suga näringen ur plantans lilla rot. Då finns det ingen räddning för den plantan! Hoppas jag har fel. Eivor på Väddö
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon