|
ingrid fuxwall
29-03-2012, 20:08
Nu har jag frossat och köpt på en massa, fast jag upptäckte att jag har ju väldigt många sorter redan, sak samma nu har jag beställt och när jag upptäckte att man skulle få bonus var jag ju tvungen att beställa lite till ; ))
ÅH! Vad har du köpt och var? Bonus?
Undrar om Odla ska sälja sticklingar i år också?
CITAT (Peztis @ 29-03-2012, 22:09)  ÅH! Vad har du köpt och var? Bonus?
Undrar om Odla ska sälja sticklingar i år också? http://erbjudande.odla.nu/pl/
Jag blev så glad när jag såg att odla.nu hade bra erbjudande på pelargoner - ända tills jag upptäckte att det gällde bara för leverans i Sverige
lewellyn
09-04-2012, 07:12
de allra flesta av mina dog under vintern så jag har väntat sååå länge på odla-erbjudandet... och nu väntar jag och väntar på att de ska komma fram  Hoppas verkligen att de inte skickades innan påsk bara
malarmaster
09-04-2012, 07:42
CITAT (lewellyn @ 09-04-2012, 08:12)  de allra flesta av mina dog under vintern så jag har väntat sååå länge på odla-erbjudandet... och nu väntar jag och väntar på att de ska komma fram  Hoppas verkligen att de inte skickades innan påsk bara  har legat lågt på pelargonfronten,här är fullt i växthuset och de flesta har överlevt.odla beställde jag inget från i år då jag köpte ifjol o sortimentet var ganska lika.får istället när det blir mer uteväder kolla vad handeln erbjuder,granngården i växjö brukar ha roliga sorter. ulf
lewellyn
14-04-2012, 09:22
Är det nån som har fått sina odla-pelargoner än? Jag väntar och väntar...
Så fina Pelargoner jaj-51! Men visst har det smygit sig in lite chilisar nere till höger i bild:-)
Vad heter dina brokbladiga Pelargoner?
Förresten så hade Blomsterlandet, Backaplan i Göteborg en "reavagn" med blandade pellisar för 9,90 i går kväll om någon har vägarna förbi:-)
CITAT (Iren @ 14-04-2012, 11:31)  Så fina Pelargoner jaj-51! Men visst har det smygit sig in lite chilisar nere till höger i bild:-)
Vad heter dina brokbladiga Pelargoner?
Förresten så hade Blomsterlandet, Backaplan i Göteborg en "reavagn" med blandade pellisar för 9,90 i går kväll om någon har vägarna förbi:-) Hej nästan chilisar paprika taste grill gul och röd. En av de brokbladiga heter Warrenorth Rubelite, alla mina pelargonior hoppas jag kan bli höga spalje varianter. Misade de billiga pelargoniorna på blomsterlandet men det blev 10 säckar planteringsjord för 99kr.
Ja just det... Var den jorden bra tycker du...
Får försöka kolla vad det kan vara för pelargoner, googlar lite :-).
Dom paprikorna har jag satt också, första året med just den sorten, hoppas få lägga många i sallad o på grill.
Här är en bild på den pelargonen jag köpte, något tips på vad det kan vara? Väntar också på lev från Odla, trodde dom ville komma före helgen men icke då...
Ingen bild för filen var större än tillgängligt utrymme, så trött jag blir
Här är en bild med lägre upplösning.... Något förslag på vad dom heter :-)[attachment=69220:20120414_143451.jpg]
Hej igen  jag kan inte sortbestämma pelargonerna. Mina egna är köpta som sticklingar med namnettiket Bestälde "Stora Pelargonboken" i förra veckan kanske. Jag har inte öppnat jordpåsarna ännu, men de brukar komma från samma levrantör. Som packat i säckar med kundernas logga. Brukar vara mest Torv i jorden.
Iren, jag köpte en liknande på Plantagen, den heter 'Wilhelm Languth'.
Men det finns ju så många...
Efter att ha googlat så känns det som om det är mer åt Wilhelm-hållet, tack för hjälpen:-)!
ingrid fuxwall
17-04-2012, 20:20
I kväll kom mina pelargoner. Väldigt varierande, flera sorter var väldigt fina sticklingar men andra helt uttorkade och hängande men sorgligast att bonussorten var så små och bedrövliga.
Hoppas alla tar sig så att jag kan ge odla.nu en eloge för de fina plantorna, om en vecka eller två
kheta09
18-04-2012, 07:40
CITAT (lewellyn @ 14-04-2012, 10:22)  Är det nån som har fått sina odla-pelargoner än? Jag väntar och väntar... Nej jag vänta jag också. Mailade och frågade, det visade sig att en sort som jag beställt var slut och de väntar mer från leverantören. Först då skickar de hela beställningen. Kanske är det samma för dig?
CITAT (ingrid fuxwall @ 17-04-2012, 21:20)  I kväll kom mina pelargoner. Väldigt varierande, flera sorter var väldigt fina sticklingar men andra helt uttorkade och hängande men sorgligast att bonussorten var så små och bedrövliga.
Hoppas alla tar sig så att jag kan ge odla.nu en eloge för de fina plantorna, om en vecka eller två Ooooo jag vill också få mina nu! Hoppas dom kommer idag, är så nyfiken :-)) Håller tummarna för att dina piggnar till, Ingrid, så är du väl duktig också med pelargoner :-))
ingaröbo
18-04-2012, 20:07
Jag har också beställt några men inte fått dom. Enligt info så skulle de skickas mån eller tisdag men jag fick inga idag. Det kan ju va som nån nämde här att någon sort var slut för tillfället. Då får man vänta lite till då  Ingrid, vilka sorter var ledsna?
Vi var några som gick ihop och beställde förra året ifrån Odla, de var jättefina allihop.
Fick tre jättefina Appleblossom, dom såg så fräscha ut :-)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|