Full version: Mglig frsdd, eller?
Woodii
Har nu gett mig i kast med att frs div vxter som ska ut i trdgrden. Nu har det brjat synas sm groddar i jorden! De som bekymrar mig r ngra blivande astrar, sdda i sjord med vermikulit verst.

P nstan alla r det lite ludd, s jag undrar om de mglat eller om det brukar var lite sm hr p groddarna? Det ser nmligen s prydligt ut, sm vita raka tunna hr som sitter p samma stlle p alla groddarna (som annars ser pigga och spnstiga ut). Mgel tycker jag brukar vara lite mer oorganiserat, hr och dr och sprida sig till snt i nrheten, men jag vet ju inte hur det brukar se ut om frsdder mglar...

Kanske en jttedum frga, men vi flyttade hit frra ret och innan vi hade en trdgrd har jag aldrig haft ngot behov av att frs ngot, s jag vet inte riktigt ur det brukar se ut... blush.gif

Om det r mgel, vad gr man d? Jag har tagit av locket p sddldan och stllde den i fnstret fr ngra timmar sedan och tnkte att det blir lite upptorkning, men de kan ju inte st och torka ut heller.
EKLO
jag fr ocks lite mgelflckar ibland, brukar inte vara problem i lngden, men det r nog lite fr fuktigt. Om man frsiktigt kan "luckra" versta lagret s kommer luften t.
Woodii
Verkar ha gtt ver, groddarna vxer p bra. smile.gif
Peztis
Sknt att hra!

Man kan spraya sdden med Atamon-lsning ocks, det kan hjlpa lite mot luddet.

Jag hade min frsta sfrenezi i februari och sedan den andra i mars. Nr jag sdde i mars hade jag kpt en ny pse med sjord och nrap varenda kruka har det kommit ludd i men inget ifrn den gamla. Tycker det r lite mrkligt...
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon