cocosboll
Köpte en clematis, tål dom att det är minusgrader om natten el ska jag vänta med att sätta ut den på balkongen? Bor i Sthlm.
Hur ska jag förvara den om jag inte kan ställa ut den, kan den stå inomhus en längre tid?
ingrids
Hur stod den när du köpte den? Stod den inne och varmt där du köpte den kan du behöva avhärda den i en vecka eller två och ha den inne så länge det är minusgrader. Har den stått ute men kommit igång med grönt kanske den inte ska ut i för många minusgrader, är det minus bara på natten kan det dock räcka med typ ett tält av en rejält stor fleecefilt på ett kvastskaft. Har klarat dahlia flera frostnätter med den sortens tält.
cocosboll
Den stod inne i butiken i värmen...
CillaM
CITAT (cocosboll @ 30-03-2012, 20:29) *
Den stod inne i butiken i värmen...

Även om den stod inomhus i butiken så har de inte stått där särskilt länge. En fiberduk, alternativt ett gammalt lakan använder du och sveper in växten i. Ta av på dagen, kanske inte helt då solen kan vara mördande. I april, när temperaturen har varit någotsånär stadig i envecka, så kan du plantera den i en större och djupare kruka med gödsel och jord. O glöm inte en rejäl spalje som sitter stadigt i krukan.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon