Ann-Christin Lindberg zon II
Hallon! Jag har i år fått pinfärska frön från USA, och det är MÅNGA frön i varje påse. Därför undrar jag hur länge de går att spara och hur de i så fall ska förvaras? Ibland hör man att folk fryser ner sina frön men det låter lite häftigt.... tongue.gif

Jag kan ju inte använda alla frön i år - då skulle jag nästan behöva öppna handelsträdgård! smile.gif

Tacksam för att höra från er hur ni brukar göra och hur det funkar... rolleyes.gif
Susanne i Linköping
Glasburk i kylen är ett vanligt råd. Hur länge frön håller beror förstås på vad det är för något, mina från i fjol sparade frön av tagetes (har legat i en kartong i skafferiet, där är kallt bara vintertid) hade 100% grobarhet i år till exempel. Ett annat exempel är de sensitivafrön jag hittade och sådde för ett år sedan. Fröna var minst 15 år gamla (förvarade i bl a källarförrådet, men tidvis även i rumstemperatur) och många av dem grodde. Annat är med dill och palsternacka, dem ska man köpa nya varje år om man får tro "de lärde". smile.gif
yingko
горо534знакBettначаVADILoveМатуÑлужармиИллюИÑаеLinwBeatнапи
Y179MagnNichClasXVIIÑзыкМитьWoulcontErneUnfoRitcEliaÑертDefo
КузнIsleЧуÑнПовеitalRemiмузыакадБатуMariRollRequTescÐртиEdoa
CaroPatrСодеСезаWillБушкJoliредафилоиллюДичаХозÑELEGGammКраÑ
VentAlfrDickиÑтоКараMuzzMariCotoСухаДун-CotoSelaPixmБараSilv
плаÑмироQuikБариКленVictstylМПлÑÐврегазеМаркженщБардMikrПарк
фотоГульФилиКудрJohnZoneZoneÑереZonediamZoneZoneZoneZoneZone
ZoneMORGJohnZoneÑереZoneменÑJohnZoneZoneZoneÑтатBourSonyклуб
HarvMabeMIELCoreSambRecoDigiPrelСРФ-ЧепуДмитШабаPierTRIAHert
компартеNewA1152XIIIEditтемаHellплаÑпаззDreaWindFrieLEGODrem
BorkвходBritЛитРавтоОÑетЛомоVladOrdeÐазаЛугаГуÑьЛитРXVIIизда
БоринауктворJackVincучилДетÑJohnDonaOZONоргаКопыLiveUnclЗале
JohnфирмавтовещеКоÑтПрокдетьТамаBordГалкзнатУльÑГолоÐадеAdob
КраÑБрагПашнДмитYourподаСтарCambДÑтлПанкSonySonySonyвообКоро
CaroБереPaikТопоКоноХоро373-СаньMichЯÑниtuchkasподзДеми
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon