Full version: Pallkrage
mariachristina
Jag har två fina pallkragar 80x120 cm. Jag brukar odla lite av varje men i år kommer jag att vara bortrest de två sista veckorna i juni och den första veckan i juli. Vad skulle jag kunna sätta som "klarar sig självt" under denna tiden? Jag kan nog få vattningshjälp en gång i veckan men kan inte kräva mer av mina snälla grannar.

Förslag?

Maria
Yezz
Alla sorters lökar brukar klara sig fint. Luftlök är en av mina favoriter.
katah
Om du kan täcka tomma ytor med klippt gräs klara sig det mesta bra.
Men det kan vara lite knepigt med jätte små direkt frösådda plantor ( tex morötter som behöver gallras och skötas att ogräset inte tar över)
Om du kan täcke med gräset ( 10 cm lager över hela ytan) så klarar sig alla lite större växter fint.
jag åker bort under juli 1-2 veckor åt gången med båten och måste bara hem ibland för att skörda. wink.gif

Lökar är en säker val som sagt.
Squash kan fungera också fint och du få lite hjälp med vattningen.
Majs är riktigt roligt att odla ( tex egen popmajs) den trivs att odlas i en grupp och när den är rotat är den riktigt stabil och tål torka bra.
mariachristina
Tack för tipsen!

/Maria
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon