Jag har läst någonstans att lavendelolja skall vara bra mot hårlöss (som vi återigen har drabbats av i vår familj, 5 barn och 2 vuxna, lyckligtvis har jag bara funnit löss hos 1 av barnen) Jag är så trött på denna PLÅGA nu och medicinen på apoteket är dyr, 100 kr för en tub. Är det någon som har erfarenhet av lavendelolja, var man får tag på det och vad det kostar??
Ingrid på Västkusten
16-03-2004, 08:50
Neem eller Nim-olja är den som är mkt bra till löss ävenså tea tree. OBS det skall itne vara ohyrebekämpningen i garden centers utan eteriska oljan neem :-)
Tea tree säljs också i hälsokoster.
Lavendel kan Du köpa på t ex Panduro, hälsokoster eller vaffö inte www.crearome.se
Hälsar Ingrid
PS Lavendxelolja är inte billigare MEN Du får mer för penagrna är ne liten tub. Se bara upp så att barnen inte får hudalleriger av eteriska oljor - de får EJ användas koncentrerat . Kika också på www.shenet. se för mera tips om löss!
Var på stan idag, men på hälsokosten hade de inte oljan utan en massageolja. Jag antog att det inte var den då det också ingick andra öljor. Sen gick jag in på Indiska och där finns det ju eteriska oljor till aromaterapi. Köpte en flaska, kostade 40 kr. Tror du, Ingrid, att jag kan använda den?? Det är alltså lavendelolja (uttrycker mig oklart ibland)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.