Annana
Köpte Impectas "Atlantic giant" frön som jag förgrott i kruka. Men inte ett enda har tagit sig sad.gif
Allt annat jag sått i samma typ Och tillfälle har grott utan problem. Petade i krukorna idag och fröna verkar ha möglat eller bara sunkat ihop.

Någon som har frö till stor orangea pumpa? Spelar ingen roll vilken sort, bara den duger till maffig halloweenpumpa wink.gif gärna god att äta också hade varit en bonus.

Om någon har frö på en sort ni lyckats med så byter jag gärna till mig det, om jag har ngt ni vill ha, annars står jag givetvis för portot för fröna smile.gif
KRT
Jag har frö till någon slags större orange pumpa, men jag är osäker på hur stor den blir. Grobarheten är dock god, jag satte tre frön och fick upp tre plantor smile.gif

Annana
CITAT (KRT @ 02-04-2012, 12:37) *
Jag har frö till någon slags större orange pumpa, men jag är osäker på hur stor den blir. Grobarheten är dock god, jag satte tre frön och fick upp tre plantor smile.gif

Är de frö från egen skörd på pumpor du gillade? smile.gif blir de stora nog till halloween eller är sorten ny för dig?
KRT
Nix inga egna frön, köpte en påse från Hammenhögs eller vad det var - ungarna vill så gärna ha pumpor till Halloweenoch jag hittade inte fröna som blev över i fjol, så då köpte jag en ny påse......
Annana
CITAT (KRT @ 02-04-2012, 13:04) *
Nix inga egna frön, köpte en påse från Hammenhögs eller vad det var - ungarna vill så gärna ha pumpor till Halloweenoch jag hittade inte fröna som blev över i fjol, så då köpte jag en ny påse......

Men det låter som frö för mitt ändamål! biggrin.gif vill du byta mot ngt annat? Ska jag PM à vad jag har över (förtrott en hel del men än finns det kvar)! Bor du i närheten av Lund? Annars får du min adress.
KRT
Södra Sandby, jobbar i Lund. PM:a mig så hittar vi på något!

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon