Full version: Ramslök
Taraxacum
Mitt (föga seriösa ?) försök att så ramslök misslyckades. Jag strödde under föregående vårvinter ut ett par påsar i ett buskage. Kastade ut ett ytterst tunnt lager med påsjord - det täckte inte hela området. Sedan kom lövtäcke och vinter med stratifiering. Näpp, ser inte en endaste planta.

Har någon här positiva erfarenheter av frösådd ramslök. Eller finns det någon som har plantor till salu? (Jodå, jag har lagt in annons här också, men är inte säker på att så många läser där).
DykUnderYtan
Jag vet inte hur många försök jag har gjort att så ramslök men förgäves känns det som. Inte ett enda frö har grott trotts att jag provat att så enligt konstens alla regler. g.gif

Fick till sist tag på plantor, hoppas verkligen de tar sig bättre. Hoppas du får tag på plantor istället. smile.gif
kerstinbern
Förmodligen behöver fröna också vara färska, förutom då stratifieringen.
tulle
Ja, ramslöksfrö måste sås färska, d v s med detsamma efter blomning sen sköter de sig själv och gror hur snällt som helst.
P S jag har mailat dig.
Taraxacum
Tulle: smile.gif
Azur
Det är fortfarande tidigt på våren, jag skulle inte tro höstsådda frön har grott än (defintivt inte här i Stockholm i alla fall).
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon